کد خبر: ۶۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی به تدریج از روز جمعه دمای هوا کاهش و بارش به صورت برف تا عصر روز شنبه در استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش آرانیوز:سیاوش محمدی به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اواخر امروز در مناطق مختلف استان اردبیل جوی پایدار حاکم بوده و آسمان استان صاف تا نیمه ابری توأم با وزش باد ملایم خواهد بود.

وی از نفوذ سامانه بارشی و سرد از عصر روز پنجشنبه در استان نیز خبر داد و افزود: در این مدت دمای هوا در استان روند کاهشی یافته و به تدریج بارش باران در بیشتر مناطق استان آغاز خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در ادامه به آغاز بارش برف از صبح جمعه در استان نیز اشاره کرد و گفت: با افزایش شدت نفوذ هوای سرد، بارش در بیشتر مناطق استان به صورت برف پیش بینی می‌شود و روند بارش برف نیز تا ظهر شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

محمدی تصریح کرد: بارش‌ها در مناطق شمالی استان به صورت باران و در مناطق جنوبی و مرکزی به صورت برف همراه با افت محسوس دمای هوا و یخبندان در نواحی کوهستانی و سردسیر استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روند کاهش دمای هوا در استان تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، بیان کرد: بارش از بعد از ظهر شنبه هفته آینده قطع شده اما هوای سرد با دماهای منفی ۱۰ تا ۱۴ درجه سانتیگراد تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به میزان بارش‌های پیش بینی شده در استان و کاهش دما اطلاعیه هشدار سطح نارنجی توسط این سازمان اعلام شده و بر اساس نقشه‌های هواشناسی، احتمال اصابت صاعقه و یا آب گرفتگی در معابر شهری و یا سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

محمدی از احتمال ایجاد اختلال در برخی پروازهای فرودگاه اردبیل نیز خبر داد و گفت: در محورهای مواصلاتی استان اردبیل نیز یخبندان توأم با مه، کولاک و لغزندگی جاده‌ها به خصوص در گردنه‌های برف گیر استان اردبیل پیش بینی می‌شود.

وی از شهروندان خواست ضمن صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، از تردد غیرضروری در جاده‌های استان، بدون زنجیر چرخ خودداری کرده و از صعود به ارتفاعات و انجام فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار