کد خبر: ۶۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
اراک- همزمان با افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات سازمان بهزیستی در کشور، ۴۲ مرکز خدمات بهزیستی در استان مرکزی افتتاح شد.

به گزارش آرانیوز:مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  گفت همزمان با سراسر کشور افتتاح ۴۲ مرکز خدمات بهزیستی با عنوان «مثبت زندگی» در استان مرکزی، همراه با ۲۴۰۰ دیگر در کشور به صورت ویدئو کنفرانس به دست رئیس جمهور افتتاح شد.

زهرا امینی، اظهار کرد: به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون، بخشی از تنظیم مقررات مالی دولت، خدمات بهزیستی باید به بخش غیردولتی واگذار شود و تشکیل این گونه مؤسسات در راستای خدمت رسانی بهتر و سهل تر به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی است.

وی اظهار کرد: از اولویت‌های بهزیستی در بخش ارائه خدمات مطلوب تشکیل این مراکز «مثبت زندگی» و یا همان مراکز خدمات بهزیستی است که چندین مزایا نسبت به سایر مؤسسات دولتی دارد. از جمله مشارکت مردم که در این مؤسسات بیشتر خواهد بود. ضمن اینکه این مراکز به شکل غیر دولتی اداره می‌شود.

امینی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی ۱۵۰ نفر نیز به شکل مددکار، روانشناس و متخصص در امور اجتماعی در این مراکز فعالیت می‌کند. تمام فعالیت‌ها به شکل دولت الکترونیک است. این مراکز محله محور است و مردم خیلی راحت‌تر می‌توانند از خدمات بهزیستی در محله‌های مختلف شهرهای استان بهره مند شود. و افراد و خیرین از اعتبارات شخصی خودشان به طور داوطلبانه برای تشکیل این مراکز استفاده کرده‌اند و خانواده محور است.

امینی با اشاره به اینکه بیشتر این مراکز در مناطق حاشیه‌ای است، خاطرنشان کرد از این ۴۲ مرکز، ۱۶ مرکز در اراک، در ساوه، خمین و شازند هرکدام چهار مرکز، در خنداب، دلیجان کمیجان، فراهان و محلات هر کدام دو مرکز در آشتیان، زرندیه و تفرش هر کدام یک مرکز وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، «افزایش آگاهی عمومی از وظایف، فعالیت‌ها و خدمات سازمان بهزیستی»، «تسهیل دسترسی گروههای هدف به خدمات سازمان»، «کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی»؛ «گسترش و فراگیری خدمات سازمان»، «توزیع عادلانه خدمات سازمان»، «ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات سازمان»، «ارائه مجموعه‌ای از خدمات سازمان در یک مرکز»، «ارائه کیفیت و کمیت ارائه خدمات سازمان»، «فراهم شدن امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیکی»، «بهبود اصلاح و حذف فرایندهای مواد موازی»، «امکان طراحی برنامه‌های جدید برای رفع نیاز و تقاضا»، «کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات»، «تسهیل بازخورد از دریافت خدمات» و «تسریع گسترش برنامه‌های استاندارد ارائه خدمات از طریق شبکه مراکز» را از اهداف این گونه مراکز عنوان کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار