کد خبر: ۶۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد شیرآلات بهداشتی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود و این استان به قطب تولید این محصولات تبدیل شده است.

به گزارش آرانیوز:رامین صادقی ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از فعالان بخش صنعت و تجارت در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: تولیدکنندگان با غیرت استان به رغم همه کاستی‌ها و نامهربانی‌ها در یک سال اخیر تلاش کردند تا چرخ صنعت و تولید استان را به شایستگی به چرخش در بیاورند.

وی به درخشش استان اردبیل در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: ما تلاش کردیم تا تسهیل خاصی را در صدور مجوزها و پروانه تولید مهیا کنیم به طوری که در صدور پروانه تولید استان اردبیل رتبه اول کشور را به دست آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در بخش پرداخت تسهیلات با همکاری معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر سهمیه ۲۲۳ میلیارد تومانی استان از محل تبصره ۱۸، موفق شدیم ۴۵ درصد از منابع شناور این تبصره ۱۸ را برای استان جذب کنیم.

صادقی افزود: با جذب صد درصدی منابع تبصره ۱۸ و حتی بیشتر از این رقم بسیاری از صنعتگران و تولیدکنندگان با استفاده از این تسهیلات موفق شدند واحد تولیدی خود را به چرخه تولید و اشتغال بیاورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر با توسعه واحدهای صنعتی در بخش‌های مختلف اردبیل به قطب تولید محصولات ارزشمند نظیر ام. دی. اف، لاستیک و شیرآلات بهداشتی تبدیل شده و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

صادقی اضافه کرد: ۳۵ درصد ام. دی. اف کشور و ۲۵ درصد لاستیک رادیال ایران در استان اردبیل تولید می‌شود و بالاتر از آنها ۹۰ درصد شیرآلات بهداشتی کشور نیز در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل استان اردبیل را قطب طراحی و تولید واحدهای منحصر به فرد در بخش سرمایه‌گذاری اعلام کرد و ادامه داد: مشکلی که عمده تولیدکنندگان ما با آن روبه‌رو هستند تأخیر و تعلل در تأمین مواد اولیه است که امیدواریم در گمرکات با مساعدت لازم و صدور مجوزهای به موقع مشکل تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی نیز به سرعت برطرف شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار