کد خبر: ۶۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
اردبیل - رئیس ستاد انتخاباتی استان اردبیل گفت: واجدین شرایط رای در استان اردبیل در انتخابات سال آینده حدود یک میلیون نفر است که از این تعداد ۲۲ هزار نفر رای اولی خواهند بود.

به گزارش آرانیوز:بهروز ندائی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح روند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و اظهار کرد: در این دوره از انتخابات حدود یک میلیون واجد شرایط رأی دادن در استان اردبیل خواهیم داشت که از این تعداد حدود ۲۲ هزار نفر رأی اولی است.

وی از آمادگی کامل ستاد انتخاباتی استان اردبیل برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: ۲۴ هزار نفر در فرایند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در قالب عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت در اردبیل بکارگیری می‌شوند.

رئیس ستاد انتخاباتی استان اردبیل به زمان بندی ثبت نام از داوطلبین نامزدی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر روستا اشاره کرد و گفت: بر اساس ابلاغ وزارت کشور ثبت نام از داوطلبین نامزدی انتخابات شوراهای شهر از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبین نامزدی ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا نیز از ۱۶ اسفند ماه آغاز و به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت که در نهایت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

ندائی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات در استان اردبیل ۱۶۵ نفر عضو شوراهای شهر و ۳ هزار و ۲۵۲ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا خواهند شد و به مدت ۴ سال در سمت خود فعالیت خواهند کرد که در شهر اردبیل همانند سال گذشته ۱۱ عضو اصلی و ۷ عضو علی البدل انتخاب می‌شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل به مدارک مورد نیاز داوطلبین نامزدی در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: داوطلبین با در دست داشتن گواهی عدم سوءپیشینه، عکس، مدارک شناسایی و مدرک تحصیلی می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی و نسخه کامپیوتری طراحی شده با هدف ثبت نام داوطلبین، پیشخوان‌های دولت در استان و یا با مراجعه به فرمانداری ثبت نام کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی استان اردبیل یادآور شد: داوطلبینی که به صورت غیرحضوری ثبت نام خواهند کرد حتماً برای نهایی کردن ثبت نام خود با همراه داشتن مدارک لازم به فرمانداری‌های مراجعه کنند.

وی به مدارک تحصیلی مورد نیاز نیز اشاره کرد و گفت: در روستاهای زیر ۲۰۰ خانوار سواد نوشتن و خواندن و روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار حداقل مدرک دیپلم یا معادل آن شرط ثبت نام داوطلبین است و همچنین در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر حداقل مدرک فوق دیپلم و معادل آن و در شهرهای بالای این میزان جمعیت حداقل مدرک لیسانس و معادل آن جزو شروط ثبت نام است.

ندائی ادامه داد: برای ثبت نام افرادی که در دوره‌های قبلی عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا بودند شرط مدرک تحصیلی وجود ندارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار