کد خبر: ۶۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
پروژه ۱۰۰۰ هکتار جنگل کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش آرانیوز، توسعه جنگل کاری های پیرامون شهر تهران در قالب طرح کمربند سبز به منظور جلوگیری از توسعه بی رویه ساخت وسازهای حومه شهر، ایجاد مناطر زیبا، تلطیف هوا و بهبود شرایط محیط زیست شهری از اهداف این پروژه است.

سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران طی سال جاری مبادرت به ایجاد هزار هکتار جنگل کاری در اراضی خجیر جنوبی، اراضی تلو، اراضی خاوری، رود دره ورداورد و کن و حاشیه بزرگراه خلیج فارس اقدام کرده است.

گونه های گیاهی غالب کاشته شده در پروژه های جنگل کاری از انواع بومی مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی از جمله زبان‌گنجشک، ارغوان، اقاقیا، زالزالک، داغداغان، بادام، کاج تهران، بادامک، بلوط سر و نقره‌ای و ارس انتخاب شده است.

جهت آبیاری نهال های کاشته شده از شبکه آبیاری تحت فشار و نصب مخازن ذخیره آب استفاده می شود که این روش استفاده بهینه از منابع آبی و همچنین کاهش هزینه آبیاری از طریق حذف تانکر آبیاری را به دنبال داشته است.

این پروژه بخشی از پروژه هزار هکتاری توسعه جنگل کاری های پیرامون شهر تهران در سال ۱۳۹۹ می‌باشد که به مناسبت هفته منابع طبیعی در روز درختکاری افتتاح می شود. مساحت این پروژه ۳۰۰ هکتار است که واقع در بزرگراه شهید بابایی اراضی واقع در غرب بوستان جنگلی تلو است.

با توسعه هزار هکتار جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز و پیرامون شهر تهران که در سال جاری به انجام رسید مساحت کمربند سبز به بیش از ۴۵ هزار هکتار بالغ گردید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار