کد خبر: ۶۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
رئیس دیوان عالی کشور اهمیت دادن به وقت مردم، پرهیز از تخریب شخصیت افراد در هنگام بازجویی و تکریم ارباب رجوع را از مواردی عنوان کرد که قضات برای ایجاد گسترش عدالت اجتماعی باید توجه کنند.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در جریان سفر به استان مرکزی در نشست با قضات عالی رتبه این استان با اشاره به افزایش امیدواری مردم به آینده نظام و حفظ و صیانت از آن با گسترش عدالت اجتماعی گفت: گسترش عدالت در لایه‌های مختلف جامعه ضامن حفظ نظام است و دستگاه قضائی در خط مقدم تحقق این مهم است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط کارکنان عالی رتبه دستگاه قضائی با مردم و شنیدن سخن آنها نقش مؤثری در افزایش رضایتمندی دارد، تصریح کرد: قضات و کارکنان دستگاه قضائی باید برای ایجاد رضایتمندی عمومی در جامعه در صدور آرا، دستورات و قرارها، عدالت را سرلوحه امور خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم، پرهیز از واگذاری امور به یکدیگر، اهمیت دادن به وقت مردم، پرهیز از تخریب شخصیت افراد هنگام بازجویی و تکریم ارباب رجوع را از دیگر مواردی عنوان کرد که قضات برای ایجاد انگیزه در جامعه و گسترش عدالت اجتماعی باید مورد توجه قرار دهند.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: تسریع در امور و رسیدگی به پرونده‌ها نقش مهمی در سلامت دستگاه قضائی دارد و راه را برای واسطه گری و بروز هرگونه فساد می‌بندد.

حجت‌السلام والمسلمین مرتضوی مقدم ادامه داد: خداوند متعال به شما قضات و کارکنان دستگاه قضائی علاوه بر نعمت سلامتی، قدرت اعطا کرده و در صورتی که این قدرت در راستای جلب رضایت خداوند باشد عبادت است و اگر خدای ناکرده در جهت فرصت‌طلبی و جاه طلبی به کار گرفته شود معصیت است و عواقب جبران ناپذیری در پی دارد.

حضور در گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهید زهره‌وند از شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس دیوان عالی کشور به اراک مرکز استان مرکزی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار