کد خبر: ۶۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
شیراز - رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: هیچکدام از شرکت‌های بزرگ حوزه دیجیتال کشور از پارک‌های علم و فناوری رشد نکردند.

به گزارش آرانیوز:امیر ناظمی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری فارس در شیراز یادآور شد: زمانی برای توسعه اینترنت کشور دو انتخاب داشتیم، اینترنت کم کیفیت برای تعداد زیادی از افراد، یا اینترنت با کیفیت برای تعداد کم ولی امروز دسترسی به اینترنت پر سرعت خصوصاً در روستاها بسیار توسعه یافته است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: یادمان نرود که یک زمانی وزیر ارتباطات این کشور می‌گفت اینترنت ۱۲۸ کیلوبایت برای مردم کافی است و اینترنت ۳G و ۴G را منع کردند.

وی قوانین، مشکلات بانکی فرامرزی و عدم علاقه‌مندی سازمان‌های دولتی برای استفاده از پلت‌فرم های نو را از مشکلات اصلی در مسیر توسعه شرکت‌های نوپا برشمرد و افزود: هیچکدام از شرکت‌های بزرگ حوزه دیجیتال کشور از پارک‌های علم و فناوری رشد نکردند و متأسفانه این کمبود داستان موفقیت موجب دلسردی شرکت‌های نوپا در پارک‌های علم و فناوری می‌شود.

ناظمی ادامه داد: اولین برنامه‌های آمایشی که در سال‌های دور در کشور انجام شدند، شیراز را به عنوان مکان مناسبی برای توسعه مخابرات و صنایع الکترونیک تشخیص دادند زیرا فرهنگ شیراز پذیرای فناوری نوین است و فکر مردم این شهر متحجر نیست برای توسعه به غیر از ابزارهای مادی به فرهنگ توسعه نیز نیاز داریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار