کد خبر: ۶۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان کشاورزی را نقطه قوت خراسان شمالی بیان کرده اما به بحران آب در این منطقه اشاره نکرده است.

به گزارش آرانیوز:محمدعلی شجاعی ظهر چهار شنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به رونمایی از طرح جامع پدافند غیر عامل استان، اظهار کرد: مجموعه تهدیدات در طرح جامع پدافند غیرعامل استان جمع بندی خواهد شد و کلیه بخش‌ها به ویژه صنایع مکلف به اجرای این مبانی هستند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هر طرح باید ضمانت اجرایی داشته باشد گفت: در سند پدافند غیرعامل استان آنچه مربوط به حوزه‌های اقتصادی و صنعتی است باید در زمان بندی دقیق اجرا شود.

وی به اشاره به اینکه ۴۴ درصد جمعیت استان روستانشین هستند، افزود: ۹۱ درصد از منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و در سفر مقام معظم رهبری به استان، ایشان بخش کشاورزی را پیشران اقتصادی خراسان شمالی معرفی کردند.

شجاعی با بیان اینکه کشاورزی بدون آب معنا ندارد، بیان کرد: در طرح جامع تهیه شده پدافند غیرعامل استان، بخش کشاورزی به عنوان قوت و قدرت استان خراسان شمالی به خوبی در نظر گرفته شده است اما به مسئله کم آبی و بحران آب در این طرح به عنوان یک تهدید غیرنظامی برای استان توجهی نشده است و باید به عنوان پیوست در این طرح لحاظ شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی کمبود آب را مانعی برای توسعه و ایجاد مشکلات در حوزه‌های مختلف مانند تامین معیشت و اشتغال عنوان کرد.

وی بر همراهی مردم برای اجرا هر گونه طرحی در استان تاکید کرد و افزود: اجرای مبانی و اصول در سند پدافند غیرعامل استان مستلزم همراهی مردم و فهم مشترک است لذا رسانه‌ها در یک بسته معین مردم را از طرح پدافند غیر عامل آگاه کنند.

شجاعی در انتها با تاکید بر وجود عنصر انسجام و هم افزایی در مجموعه مدیریت استان گفت: به رغم وجود کمبودهای فراوان اما با ایجاد هماهنگی بین دستگاهی تلاش داریم نداشته‌ها را تامین کنیم و این انسجام دلیل عدم نگرانی مسئولان ملی برای خراسان شمالی در بروز اتفاقات مختلف مانند سیل است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار