کد خبر: ۶۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
بجنورد- معاون امور استان‌های پدافند غیرعامل از اجرای طرح جامع پدافند غیر عامل از سال آینده خبر داد و گفت: این طرح می‌تواند بسیاری از خطرات و آسیب‌های احتمالی را رفع کند.

به گزارش آرانیوز:سردار مهدی رحیمی ظهر چهار شنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی در بحث تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل پانزدهمین استان و در شاخص رونمایی از این طرح چهارمین استان کشور است.

معاون بسیج و امور استان‌های پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه سند پدافند غیر عامل سندی مهم و راهبردی است، گفت: این طرح شناسنامه‌ای راهبردی برای استان‌ها است و می‌تواند بسیاری از خطرات و آسیب‌های احتمالی را رفع کند.

وی از اجرای طرح جامع پدافند غیر عامل از سال آینده خبر داد و گفت: در این طرح هر دستگاه وظایف خاصی را بر دوش دارد.

رحیمی با تاکید بر اینکه سند مذکور منطبق بر آینده نگاری تهیه شده، بیان کرد: کاهش آسیب پذیری، استمرار خدمات ضروری، افزایش پایداری و بازدارندگی دفاعی از جمله مهم‌ترین اهداف سند است.

معاون بسیج و امور استان‌های پدافند غیرعامل گفت: تهدید شناسی مناسبی در سند انجام شده و بر این اساس مصون سازی افزایش می‌یابد.

وی در انتها نخستین گام در پدافند غیر عامل را دشمن شناسی عنوان کرد و گفت: حفظ جان انسان و کاهش تلفات، حفظ زیرساخت‌ها و تداوم کارکرد آن‌ها از جمله اهداف کلی پدافند غیر عامل است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار