کد خبر: ۶۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
مشهد - دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی خراسان رضوی را در وضعیت قرمز قرار خواهد داد.

به گزارش آرانیوز:علی اصغر انجیدنی وضعیت عمومی مبتلایان به کرونای انگلیسی را رو به بهبود عنوان کرد و گفت: علائم کرونای انگلیسی از نظر بالینی تفاوتی با گذشته ندارد و تنها راهکار پیشگیری از آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه در یک هفته اخیر شش بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در مشهد شناسایی شد خاطر نشان کرد: بهترین راهکار پیشگیری از کرونا، توجه به فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی ها و بهداشت دست است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر برخی از شهرهای استان خوزستان به دلیل گسترش ویروس کرونای انگلیسی در وضعیت قرمز قرار گرفته است تصریح کرد: در صورت عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی ایجاد این وضعیت در دیگر مناطق کشور از جمله استان خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

وی وضعیت شهرهای زیر پوشش این دانشگاه را از نظر همه گیری ویروس کرونا زرد و در برخی مناطق آبی عنوان کرد و گفت: ویروس کرونای انگلیسی در سطح جامعه در حال گردش است و برای بهبود این شرایط، مردم باید به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

انجیدنی با بیان اینکه مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه‌هایی که در این زمینه در نظر گرفته شده است مراجعه کنند خاطر نشان کرد: بیماران در صورت نیاز به خدمات بستری به بیمارستان‌های ریفرال ارجاع داده می‌شوند که باید به دور از هر گونه نگرانی و هراسی برای دریافت خدمات بیشتر به این مراکز مراجعه کرد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: پدیده بیمارستان هراسی باعث افزایش خطر مرگ و میر می‌شود بنابراین مردم به اخبار نادرستی که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجهی نکنند و اطلاعات صحیح را از رسانه‌های حقیقی پیگیری کنند، اگر کسی نیاز به بستری دارد باید سریع بستری و اقدامات مورد نیاز را دریافت کند.

وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه‌های هدف اظهار کرد: کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلاء به کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس از مهمترین اهداف واکسیناسیون محسوب می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار