کد خبر: ۶۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
بیرجند- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از برپایی دو هزار و ۱۵۵ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردم خراسان جنوبی در جشن نیکوکاری خبر داد.

به گزارش آرانیوز:رضا سلم‌آبادی ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت سالگرد تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته نیکوکاری اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس مراسم نواختن زنگ نیکوکاری را نداریم و هزار ۷۸۸ پایگاه جمع‌آوری کمک‌ها به صورت مجازی ایجاد شده است.

وی به برپایی فیزیکی ۳۶۷ پایگاه جمع‌آوری کمک‌ها در سطح میادین، مساجد و مراکز نیکوکاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و بیان داشت: از این تعداد ۱۰۰ پایگاه امداد، ۸۵ پایگاه مراکز نیکوکاری، ۱۱۰ پایگاه مساجد، ۲۶ پایگاه مصلی‌های نمازجمعه و ۴۶ پایگاه بسیج است.

وی با بیان اینکه ۵۲۱ نفر در برگزاری مراسم جشن نیکوکاری استان همکاری می‌کنند، عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۵ میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومان کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: یک میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان از مجموع کمک‌ها به صورت نقدی کمک شده است.

سلم آبادی گفت: ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش بینی می‌شود که در از ۱۵ دی ماه تا پایان اسفند ماه جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۰۹ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی تحت حمایت کمیته امداد هستند، بیان داشت: این تعداد ۴۵ هزار خانوار را شامل می‌شود.

 درآمد ۱۰۳ میلیاردی کمیته امداد استان در سال جاری

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰۳ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم، تصریح کرد: از ابتدای امسال ۵ میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ما در سال جاری برای پرداخت ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به خانواده‌های نیازمند بوده است، افزود: تا کنون ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان در استان پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه شیرین‌ترین کار امداد ایجاد اشتغال است، افزود: امسال ۱۳۲ میلیارد تومان منابع اشتغال داشته‌ایم.

 اجرای ۳۴۰۰ طرح اشتغال در استان

وی ادامه داد: از محل این منابع تا کنون سه هزار و ۴۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجرایی شده است که بیش از ۴ هزار و ۳۶۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

سلم آبادی با بیان اینکه برای ۴۴۰ نفر از مددجویان نیز از طریق کاریابی‌ها ایجاد اشتغال شده است، تصریح کرد: تعهد اشتغال کمیته امداد در سال جاری ۴ هزار و ۷۳۲ نفر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با تقدیر از همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به نیازمندان عنوان کرد: تسهیلات اشتغال بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان بسته به طرح‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۶ هزار بسته تحصیلی نیز بین دانش آموزان نیازمند و تحت حمایت توزیع شده است، گفت: ۴۱۳ تبلت با کمک خیرین و کمیته امداد توزیع شده و ۸۰ تبلت نیز توسط خیرین به صورت مستقیم خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است.

سلم آبادی ادامه داد: همچنین طی این مدت اجاره مسکن هزار و ۴۵۵ خانوار به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۱۳۷ کمک ویژه درمان نیز طی ۱۱ ماهه به بیماران پرداخت شده است، افزود: به صورت ماهیانه کمک تغذیه برای ۴ هزار و ۲۳۲ کودک زیر ۵ سال پرداخت کرده‌ایم.

ریالی از کمک های مردمی به سمت هزینه های جاری نمی رود

وی از توزیع هزار بسته غذایی به مناسبت آغاز هفته نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: سه هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۷۵۰ بیمار نیاز به پوشینه دارند و در وضعیت بدی به سر می‌برند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه ریالی از کمک‌های مردمی به سمت هزینه‌های جاری امداد از جمله پروژه‌های عمرانی، تجهیزات و حقوق کارمندان و … نمی‌رود، گفت: اعتبارات جاری از سوی خزانه جذب می‌شود و امکان هزینه کرد آن را در سایر امور از جمله سوق دادن برای کمک به نیازمندان را هم نداریم.

سلم آبادی با بیان اینکه کمیته امداد خراسان جنوبی رتبه اول کشور در تخصیص بودجه را طی سال جاری داشته است، عنوان کرد: ۴۸۳ درصد تخصیص بودجه‌ای را برای کمک به نیازمندان داشته‌ایم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار