کد خبر: ۶۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
اردبیل- معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امور پرورشی و تربیتی نه تنها در حاشیه قرار نگرفته بلکه اصلی‌ترین دغدغه اولیا، مربیان و معلمان ما است.

به گزارش آرانیوز:سید غلامحسین خلیلی موسوی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم گرامی‌داشت هفته امور تربیتی که به صورت ویدئوکنفرانس در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: هشتم اسفند ماه سال ۵۸ با تلاش و پیگیری‌های شهیدان رجایی و باهنر نهاد مقدس امور تربیتی شکل گرفت و با تاکید امام راحل این مجموعه در کنار فعالیت‌های آموزشی در مدارس، مورد اهتمام جدی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اهداف شکل‌گیری این نهاد انقلابی در حقیقت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و ترویج و توسعه ارزش‌های دینی و اعتقادی در بین دانش‌آموزان، مبارزه با افکار انحرافی و تقویت جبهه حق علیه باطل و همچنین پاسداری از حیثیت، هویت دینی و اعتقادی بوده است.

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با هدایت استعدادهای دانش‌آموزان به سمت تعالی و سازندگی بهتر، روز به روز این نهاد دوام و استحکام بیشتری پیدا کرد به طوری‌که امروز در کنار آموزش، موضوع پرورش و تربیت از جایگاه خطیر و ارزشمندی برخوردار است.

خلیلی موسوی به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و شش ساحت ارزشمند در حوزه تربیت و آموزش نسل آینده اشاره کرد و افزود: ساحت تربیتی، اعتقادی و اجتماعی، سیاسی از جمله ساحه‌های ارزشمند حوزه تربیتی و پرورشی است که در کنار ساحت زیستی، زیباشناختی، اقتصادی و حرفه‌ای و علمی و فناوری مورد توجه و اهتمام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هدف غایی در این برنامه‌ریزی و انجام رسالت شایسته رسیدن به مقام قرب الهی است تا دانش‌آموزان و نسل آینده بتوانند خودباور و همچنین معتقد به آرمان‌های ارزشی و انسانی باشند.

خلیلی موسوی اضافه کرد: در همه مدارس به تناسب شرایط و تعداد دانش‌آموزان، معاونان و مربیان پرورشی و تربیتی فعالیت‌های ارزشمندی را انجام می‌دهند که امسال به دلیل شرایط کرونا این فعالیت‌ها بیشتر در فضای مجازی و بستر شبکه شاد در حال انجام است.

وی بیان کرد: قطعاً امسال برنامه‌های تربیتی و پرورشی مغفول نمانده بلکه پررنگ‌تر از سال‌های گذشته همکاران ما سعی کردند تا در کنار برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های پرورشی و تربیتی را نیز مورد توجه قرار دهند.

خلیلی موسوی با بیان اینکه حوزه پرورشی و تربیتی در حاشیه قرار نگرفته بلکه اصلی‌ترین معیار و محک در فرآیند نظام تعلیم و تربیت است، ادامه داد: با تولید محتوا به شکل الکترونیکی همکاران ما سعی کردند تا نیاز دانش‌آموزان را در این بخش پاسخگو باشند که انتظار می‌رود در این مسیر همراهی اولیا و خانواده‌ها را نیز شاهد باشیم.

ارائه مشاوره‌های رایگان برای دانش‌آموزان

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در کنار فعالیت‌های پرورشی و تربیتی همکاران ما سعی می‌کنند با ارائه مشاوره‌های تحصیلی‌، خانوادگی و دغدغه‌های نسل آینده به پاسخگویی و ارائه راهکار مناسب در این زمینه بپردازند تا در کنار حفظ کرامت دانش‌آموزان، از بعد روحی و روانی نیز دانش‌آموزان در بهترین شرایط قرار گیرند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هر چند فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی زودبازده و قابل سنجش است اما برنامه‌های تربیتی و پرورشی دیربازده و قابل سنجش و ارزیابی زودبازده نیست و در بلند مدت از این حوزه می‌توان نتایج و ثمرات ارزشمندی را دریافت کرد.

خلیلی موسوی به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در سطح آموزشگاهی تا کشوری اشاره کرد و گفت: امسال در این شرایط کرونا بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان و همکاران ما در این مسابقات حضور داشتند که در ۱۴ رشته برای پسران و ۱۲ رشته برای دختران برگزار شده است.

وی افزود: دانش‌آموزان با حضور در این مسابقات در حقیقت رقابتی ارزشمند و معنوی در سطوح آموزشگاهی تا استانی را انجام داده و مراحل بعد در سال آینده به انجام می‌رسد.

خلیلی موسوی خاطر نشان کرد: در کنار این مسابقات و استعدادیابی ارزشمند، شاهد برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و زیباشناختی برای دانش‌آموزان بودیم که امیدواریم با تعامل خوب مدرسه و خانواده‌ها و اعتمادی که آنها به نظام تعلیم و تربیت دارند، بتوانیم بهترین بستر و شرایط را برای تربیت نسل آینده رقم بزنیم.‌

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار