کد خبر: ۶۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
تبریز- معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه داوطلبان انتخابات شورای شهرها و روستاها برای تکمیل ثبت‌نام باید به فرمانداری‌ها مراجعه کنند گفت: ثبت‌نام از روز ۲۰ اسفند آغاز می‌شود.

به گزارش آرانیوز:علیار راستگو در ارتباط تصویری با فرمانداران افزود: طبق قانون انتخابات، همه داوطلبان برای تکمیل ثبت‌نام باید به فرمانداری‌ها مراجعه کنند و فرمانداران باید شیوه نامه‌های بهداشتی را پیش‌بینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط خاص و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، وزارت کشور، پیش‌ثبت‌نام از طریق سامانه الکترونیکی و دفاتر پیشخوان را پیش‌بینی کرده است و تکمیل ثبت‌نام تنها با مراجعه حضوری به فرمانداری امکان‌پذیر خواهد بود.

وی بر اهتمام جدی فرمانداران برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل‌های ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها تأکید کرد و گفت: فرمانداران با همکاری شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها، امکانات و اقلام بهداشتی لازم را در محل‌های ثبت‌نام قرار داده و بر رعایت شیوه‌نامه‌ها به صورت جدی نظارت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تشکیل هیأت‌های اجرایی انتخابات در روزهای آینده، گفت: هیأت‌های اجرایی مهم‌ترین رکن برگزاری انتخابات هستند و همراهی این هیأت‌ها با فرمانداران در روند برگزاری انتخابات تأثیر مستقیم دارد.

راستگو همچنین بر دقت نظر فرمانداران در انتخاب معتمدان هیأت‌های اجرایی، شناسایی و انتخاب به‌موقع نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رأی و هماهنگی و تعامل با هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان، مسئولیت هماهنگی و پشتیبانی دارد، افزود: بر اساس قانون، فرمانداران و بخشداران مسئول برگزاری انتخابات هستند و نباید اجازه دهند از امکانات دولت و دستگاه‌های اجرایی، له یا علیه داوطلبان انتخابات استفاده شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار