کد خبر: ۶۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
رشت- فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اجرای طرح یک روز فجر در پنج شهرستان استان به منظور پاکسازی نقاط آلوده، گفت: ۹۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

به گزارش آرانیوز:سردار عزیزاله ملکی امروز (دوشنبه) با اشاره به اجرای طرح یک روزه پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، اظهار کرد: افزایش آگاهی عمومی در کنار اقدامات پیشگیرانه نقش مهمی در کاهش وقوع جرم ایفا می‌کند.

وی در ادامه یکی از اولویت‌های اصلی پلیس گیلان را پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز سطح استان دانست و گفت: طرح یک روزه فجر به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان‌های رشت، انزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش اجرا شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه جلب رضایتمندی شهروندان از پلیس از دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی است، افزود: برخورد با معتادان متجاهر، دستگیری سارقان، اراذل و اوباش، خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر، قاچاقچیان کالا و رانندگان هنجارشکن از اهداف اجرای این طرح بوده است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح ۹۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد، اضافه کرد: ۱۱۶ نفر دستگیر، ۲۳ قبضه سلاح سرد و دو قبضه سلاح گرم نیز کشف شد.

سردار ملکی با تاکید بر اشرافیت اطلاعاتی و رصد مستمر تحرکات سو مخلان نظم و امنیت توسط پلیس، تصریح کرد: در مجموع ۳۴۶ نفر شامل سارقان تحت تعقیب، معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر توسط پلیس در این طرح دستگیر شدند.

وی به اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط جرم‌خیز و آلوده سطح استان تاکید کرد و افزود: کشف ۲۹ هزار و ۸۳۷ عدد انواع مواد محترقه و هفت دستگاه ماینر از دیگر اقدامات پلیس گیلان در اجرای طرح فجر بوده است.

فرمانده انتظامی گیلان در ادامه با بیان اینکه احتکار و قاچاق کالا به اقتصاد کشور ضربه می‌زند، اضافه کرد: کشف ۳۸۵ پاکت سیگار قاچاق، ۳۳ عدد لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال، هزار و ۲۲۴ حلقه لاستیک احتکاری، ۲۴۱ عدد کیسه آرد یارانه‌ای احتکاری، ۲۲۸ کارتن احتکاری نشاسته قنادی، هزار و ۶۸۰ عدد عود عطری قاچاق، ۵۷۲ اصله چوب قاچاق و ۲۴۶ بطری روغن خوراکی احتکار شده از اقدامات پلیس گیلان در راستای برخورد با کالای قاچاق و محتکران در طرح روز گذشته است.

وی برقراری امنیت و آرامش مردم را از دیگر اولویت‌های پلیس برشمرد و افزود: طرح برخورد با رانندگان حادثه‌ساز و خودروهای هنجارشکن همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و روز گذشته در همین راستا ۲۶ دستگاه خودرو و ۲۱ دستگاه موتورسیکلت هنجارشکن توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سردار ملکی با اشاره به دستگیری ۹ نفر از اراذل و اوباش و پنج نفر از کلاهبرداران در قالب طرح فجر، گفت: اخلال در نظم عمومی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان خط قرمز پلیس است و نیروی انتظامی با این افراد قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار