کد خبر: ۶۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
کرمانشاه- مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه گفت: امانت داری آرا، در انتخابات الکترونیکی افزایش می‌یابد.

به گزارش آرانیوز:جلیل بالایی صبح امروز در نشست هم اندیشی با رسانه‌های استان کرمانشاه با موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: به منظور کاهش نگرانی مردم و اطمینان خاطر آن‌ها نسبت به موضوع امانت دارای آرا، شهر کرمانشاه جز هشت کلان شهر کشور است که تمامی مراحل انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار می‌کند.

وی افزود: مراحل اخذ رأی شامل رأی‌گیری، شمارش آرا، تجمیع و اعلام آن به صورت الکترونیکی و سیستمی بوده و کاندیداهای انتخابات نگرانی در مورد آرا خود نداشته باشند، زیرا که در این انتخابات نقش انسان به حداقل ممکن خواهد رسید.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه با تاکید بر اصل بی‌طرفی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستاها گفت: مردم نباید هیچ گونه رفتار شبهه انگیزی نسبت به انتخابات ببینند، لذا تمامی تذکرات به مجریان برگزاری انتخابات، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان کرمانشاه ابلاغ شده و در صورت رؤیت هرگونه طرفداری توسط مسئولین امر، رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند تا انتخاباتی پرشور و بی طرف برگزار شود.

وی با اشاره به لزوم قانونمداری ادامه داد: آگاهی از قانون در صورتی محقق می‌شود که آموزش‌های لازم به مجریان و بازرسان، عوامل برگزاری انتخابات، کاندیداها و حتی مردم داده شود، لذا آموزش به تمامی اقشار جامعه باید از هم اکنون شروع شده تا انتخاباتی سالم برگزار شود.

بالایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه علاج دردهای کشور انتخابات پرشور و انتخاب اصلاح است، خاطرنشان کرد: مسئولین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها باید با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری گام بردارند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر و روستا نهاد و تشکلی غیرسیاسی است، افزود: مردم باید از کسانی که صاحب تخصص و متعهد هستند و تاکنون میدان را برای سایر افراد خالی کردند بخواهند در این انتخابات نامزد شده تا در سرنوشت و سازندگی شهر و روستای محل زندگی خود سهیم شوند، شنیدن صدای گروه‌های مختلف که مطالبه‌گری می‌کنند در این راستا می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

بالایی با تاکید بر شفاف سازی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها بیان کرد: پاسخگویی به رسانه‌ها منجر به افزایش اعتماد عمومی و ایجاد آرامش در جامعه می‌شود، لذا اطلاع رسانی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار