کد خبر: ۶۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط کشور و بستر فراهم‌شده در این استان برای منفعت منطقه از مزیت مرز باید به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی شود.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی کارگروه صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بهره از مزیت مرز در مقاطع دیگر نیز انجام شده و استان در این زمینه نقش‌آفرین بوده اظهار داشت: در شرایط مرزی همیشه چالش جدی در این استان داشتیم بالاخره مزیت مرز باید به گونه‌ای باشد که منافع ۲ ملت و دولت تأمین شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد صادرات را به پاکستان داریم اما این کشور همواره گله‌مند بوده تصریح کرد: هم‌اینک بستر کار فراهم شده و می‌توانیم نیاز کشور را تأمین و آثار مخرب کمبود و گرانی را از بین ببریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با این اقدامات مباحثی که پاکستانی‌ها در کمیسیون مشترک از ما طلبکار هستند را می‌توانیم جبران کنیم ادامه داد: با توجه به وقایع اخیر که در این استان اتفاق افتاده قطعاً توجه به مزیت مرز بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی به جهت ویژگی به وجود آمده در سیستان و بلوچستان این موضوع یک فرصت و استان در این زمینه نیاز به یک توجه ویژه دارد گفت: به طور مثال کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر شروع بکار کرده و بخشی از پنبه را می‌توانیم از پاکستان وارد و به این مجموعه کمک کرده تا اقتصادی باشد البته این کار تا زمانی است که پنبه خودمان به تولید می‌رسد.

موهبتی با اشاره به اینکه در واقع هر مجموعه اقتصادی فعال در سیستان و بلوچستان اگر سود اقتصادی ندهد زیانبار است خاطرنشان کرد: بعضی مجموعه‌ها شاید هم‌اینک به کمک دولت بچرخد اما بعداً توسعه برای آن پیش‌بینی نمی‌شود که این موضوع بسیار حائز اهمیت و باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ مزیت سیستان و بلوچستان اکنون در معرض خطر بوده بیان کرد: ترکمنستان خط انتقال گاز و قزاقستان راه‌آهن را از افغانستان عبور می‌دهد که این یعنی خطر و یکی از دلایل سرعت دادن به کارهاست.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم سرعت به کارها تصریح کرد: در غیر این صورت و نبود سرعت در انجام کارها آثار مخربی ایجاد شده که در آینده مزیت مطلق و نسبی استان به مزیت غیر نسبی که سود و منفعت نخواهد داشت تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اینک در شرایطی هستیم که باید از فرصت‌های بی بدیل به وجود آمده به خوبی استفاده و در کمترین زمان ممکن کارها را دنبال و به انجام برسانیم تصریح کرد: چرخش و رونق اقتصادی یکی از نیازهای جدی جامعه بوده از این رو نیاز به اقدامات بیشتر بویژه در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار