کد خبر: ۶۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
سمنان- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان گفت: تاکنون یک هزار و ۴۲۴ نفر از نیروهای تخصصی این استان به منظور کمک به بازسازی عتبات عالیات به کشور عراق اعزام شده‌اند.

به گزارش آرانیوز:جبار دوست محمدی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد معین بازسازی عتبات عالیات استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در استان سمنان تا سال ۱۳۹۸، حدود ۳.۵ میلیارد تومان وجه نقد جمع‌آوری و جهت کمک به بازسازی عتبات عالیات ارسال شده است، تاکید کرد: مجموعاً شش کیلوگرم طلا از کمک‌های مردم استان سمنان برای بازسازی عتبات عالیات ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۴۲۴ نفر از نیروهای تخصصی استان سمنان به منظور کمک به بازسازی عتبات عالیات به کشور عراق اعزام شده‌اند، افزود: در هشت شهرستان استان و ۱۰ شهر استان دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات ایجاد شده است همچنین ۷۰۰ نفر از نیروهای علاقمند در سطح شهرستان‌های استان در بخش جمع‌آوری نذورات تلاش می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان با بیان اینکه این ستاد در سه محور جمع‌آوری نذورات، مواکب و اعزام نیروهای تخصصی در سطح استان فعالیت دارد، ابراز داشت: حدود یک سال است که به دلیل شیوع کرونا اعزامی از استان به کشور عراق و عتبات عالیات انجام نشده و در حال حاضر هدف گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان‌ها جمع‌آوری نذورات برحسب جمعیت است.

دوست محمدی با بیان اینکه استان سمنان متعهد شده است تا به ازای سهم پنج هزار تومانی برای جمعیت هفتصد هزار نفری استان مجموعاً ۳.۵ میلیارد تومان برای بازسازی عتبات عالیات مساعدت کند، تاکید کرد: ۸۰ درصد از تعهد استان در ارتباط با بازسازی عتبات عالیات محقق شده و همچنین برای سال آینده با همفکری جمعی از کارشناسان و صاحب نظران و همچنین موافقت استاد بازسازی عتبات عالیات در نظر داریم تا تعهد سه و نیم میلیارد تومانی را برای استان تثبیت کنیم.

وی با بیان اینکه استان سمنان در مجموع جایگاه خوبی را در بحث بازسازی ستاد عتبات عالیات در سطح کشور داشته، اما تلاش ما بر این است که این جایگاه را ارتقا دهیم، افزود: برای سال آینده تلاش می‌کنیم تا عملیات ساخت یکی از درب‌های ورودی حرم سامرا را با اعتبار پنج میلیارد تومان در سطح استان تقبل و به انجام برسانیم در همین راستا همچنین عملیات ساخت این بنا از خردادماه سال ۱۴۰۰ در استان سمنان انجام خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان با بیان اینکه این استان ۳۶ موکب فعال دارد، گفت: مجموعاً از موکب‌های سی و شش گانه استان، ۱۸ موکب در ارتباط با اسکان، چهارده موکب در بخش تغذیه، دو موکب در حوزه فرهنگی، یک موکب در حوزه رسانه و یک موکب نیز در یخش بهداشت و درمان فعالیت دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار