کد خبر: ۶۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
زنجان-استاندار زنجان با بیان اینکه نرخ میوه شب عید باید کمتر از قیمت بازار بوده تا تقاضا باشد،گفت: نظارت بر بازار و اصناف به صورت ویژه ساماندهی و عملیاتی شود.

به گزارش آرانیوز:فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری زنجان گفت: نرخ میوه شب عید باید کمتر از قیمت بازار بوده تا تقاضا باشد.

وی اظهار کرد: از مسئولان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری انتظار دارم در توزیع اقلام اساسی همه مناطق کم برخوردار در مرکز استان و همه شهرستان مدیریت لازم را داشته باشند ونظارت بر بازار و اصناف ویژه سامان داده و میدانی شود.

استاندار زنجان گفت: نانوایی‌هایی که نیاز به آرد دارند نباید احساس کمبود کنند و واحدهایی که مازاد دارند نباید سهمیه خود را خارج از نانوایی عرضه کنند.

حقیقی تاکید کرد: در خصوص تامین تخم‌مرغ نیز تمهیداتی توسط جهاد کشاورزی استان اندیشیده شود و بازرسان بسیج اصناف، تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت مکمل هم باشند و بیشتر احساس مسئولیت کنند.

وی بر لزوم نظارت بیشتر از بازار شب عید در استان تاکید کرد و گفت: در آستانه نوروز مدیران ذی ربط نظارت ویژه ای بر بازار داشته باشند که این مهم آرامش مردم را به دنبال دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه نظارت بر بازار و اصناف به صورت ویژه ساماندهی و عملیاتی شود، ابراز داشت: باید نظارت لازم انجام و ساماندهی ناظران ویژه در استان عملیاتی شود.

حقیقی ابراز کرد: اقلام مشخصی نباید در مغازه‌ها نرخ‌های متفاوتی داشته باشد و تحقق این مهم نیز نیازمند نظارت ویژه است.

وی افزود: تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، بسیج اصناف و فرمانداران وظیفه ویژه و مهمی دارند که باید نظارت میدانی باشد و ارتباط با رسانه‌ها و مردم به نحو مطلوبی انجام شود و در خصوص تامین تخم‌مرغ نیز تمهیداتی توسط جهاد کشاورزی استان اندیشیده شود.

استاندار زنجان به موضوع روغن در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۶۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ تن روغن نباتی در انبار داریم که باید با مدیریت توزیع شود و این قلم کالای اساسی نباید به سایر استان‌ها ارسال شود چرا که گرفتن مواد خام روغن بسیار سخت است.

حقیقی تصریح کرد: تهیه اقلام ضروری نباید همراه با مشکلاتی باشد و اقلام مشخصی نباید در مغازه‌ها نرخ‌های متفاوتی داشته باشد و اقلامی که وارد استان زنجان می‌شود نباید کسی جرات داشته باشد تا قیمت‌های متفاوتی بر آن تعیین کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار