کد خبر: ۶۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
مشهد - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: از تعداد ۳۰۰ شهید مدفون در شهرستان فیروزه مزار ۹۱ شهید بازسازی و مزار ۲۰۹ شهید دیگر بازسازی نشده که همدلی مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام حسین معصومی صبح دوشنبه، در ادامه دور سوم سفرهای شهرستانی، در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران فیروزه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، حضور یافت و ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا گفت: در این شهرستان ۴۱ نفر از فرزندان ایثارگران جویای کار هستند، که از این تعداد ۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد به شمار می‌روند. توصیه ما جذب این عزیزان در فرصت‌های شغلی بومی است زیرا آزمون‌های استخدامی محدود و رقابت بسیار بالا است، که احتمال اینکه این شهرستان درخواست نیرو داشته باشد بسیار کم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: از تعداد ۳۰۰ شهید مدفون در شهرستان فیروزه مزار ۹۱ شهید بازسازی و مزار ۲۰۹ شهید دیگر بازسازی نشده است که همدلی مسئولان را می‌طلبد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مقرر شد فرمانداری شهرستان فیروزه ضمن پیگیری جذب اعتبارات مصوب استانداری در امر بازسازی مزار شهدا با تاکید به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها، اهتمام داشته و گزارش مربوطه را پایان هر ماه به بنیاد منعکس کند.

وی با بیان اینکه بنیاد فیروزه مشمولان دریافت مسکن ایثارگران را شناسایی می‌کند، ادامه داد: متقاضیان دریافت زمین در مرکز شهرستان ۱۴۴ نفر است که شامل ۶۲ فرزند شهید، ۳۵ همسر شهید، ۸ آزاده و ۳۹ جانباز ۲۵ درصد و بالاتر می‌باشد که پرونده این افراد به صورت فردی بررسی، و اگر فرم (ج) آنها قرمز نباشد می‌توانند از تسهیلات مسکن ایثارگری استفاده کنند.

حجت الاسلام معصومی با بیان اینکه زمین‌های قابل واگذاری به ایثارگران فیروزه در این شهرستان شناسایی و در صورت نیاز تغییر کاربری برای آنها انجام شود، ادامه داد: ایثارگرانی که وام مسکن و یا زمین ایثارگری دریافت کرده باشند فرم (ج) انها قرمز شده است، امکان استفاده از تسهیلات مسکن را ندارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزه در این جلسه گفت: از سال ۹۷ تا کنون، مدیرکل بنیاد سه مرحله به این شهرستان سفر کرده است و جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران با هدف پیگیری مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد.

مهدی تقی آبادی با بیان اینکه فرصت‌های بومی باید شناسایی شود، ادامه داد: در جلسه قبل مقرر شد، بنیاد لیست افراد بیکاران را اعلام کند، و سهمیه ۲۵ درصد استخدامی در ادارات دولتی و شرکت‌های وابسته به دولت پیگیری شود.

در این جلسه، ابوالفضل حکیمی پور فرماندار و تنی چند از فرماندهان نظامی و انتظامی و رؤسای ادارات نیز حضور داشتند.

گفتنی است؛ شهرستان فیروزه از توابع استان خراسان رضوی است که در ۱۴۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پرونده ۳۱۳ شهید، ۴۹۰ جانباز و ۴۰ آزاده در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیورمردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار