کد خبر: ۶۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
اردبیل - مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: ۸۰ درصد پرداختی به پزشکان طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی در قالب طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی به روز و در کمتر از ۲۴ ساعت پرداخت می شود.

به گزارش آرانیوز:قادر برجی  اظهار کرد: علاوه بر پزشکان و مراکز طرف قرارداد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در مراکز بیمارستانی نیز قرار شده پرداختی‌های تأمین اجتماعی تا ۸۰ درصد در کمتر از ۲۴ ساعت اتفاق افتاده و از محل کارانه پزشکان پرداختی‌ها به صورت آنلاین به انجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در حوزه سلامت تأمین منابع مالی از مشکلات اساسی است اما تلاش‌مان بر این است تا ۳۰ درصد خدماتی که از طریق دانشگاه به بیمه شدگان ارائه می‌شود، در قالب این طرح با پرداختی‌های آنلاین و به موقع روبرو شوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: برای ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان اردبیل دیگر دفترچه کاغذی جدید چاپ و ارائه نمی‌شود و این خود بزرگترین صرفه‌جوئی را در حوزه درمان و بهداشت رقم می‌زند.

برجی بیان کرد: به دنبال پیشگامی تأمین اجتماعی در اجرای این طرح و استقرار نظام ثبت الکترونیکی نسخ سایر بیمه‌های سلامت و نیروهای مسلح نیز به عنوان یک الزام دولتی در اجرای این طرح مصمم هستند.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح مشکل بیمه شدگان در ارائه دفترچه کاغذی و دست به دست شدن آن مشکل قلم‌خوردگی و ناخوانا بودن نسخ و موانع پیش آمده در داروخانه‌ها برطرف خواهد شد، تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح در طول سال بیش از ۷ میلیارد تومان صرفه‌جوئی منابع مالی انجام می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل از اجرای این طرح به عنوان زیرساخت نظام ارجاع در حوزه سلامت خبر داد و گفت: هرچند برخی نگرانی‌ها از تغییر رفتار در این زمینه وجود داشت اما تلاش کردیم تا عمده بیمه شدگان را در پنج سال اخیر با اجرای این طرح نوآورانه همسو کنیم تا بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار