کد خبر: ۶۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هدف مجلس از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها این بود که تحریم‌های ایران برداشته شود و در این راستا، دولت و مجلس با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش آرانیوز، شهریار حیدری با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تصویب قانون اقدام راهبردی برای مقابله با تحریم‌ها در همان ابتدا غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم را با اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز کرد.

وی متذکر شد: ما از همان ابتدا گفتیم که بر اساس قانون مصوب مجلس، اگر غربی‌ها تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان را لغو نکنند، پنجم اسفند ماه سال جاری، اخراج بازرسان آژانس در کشور صورت خواهد گرفت و همچنین اجرای پروتکل الحاقی هم متوقف خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بیانیه مشترک دولتمردان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران و خروج از پروتکل الحاقی را تحت‌الشعاع قرار می‌داد.

حیدری تصریح کرد: با فرمایشات مقام معظم رهبری که حکم شرعی و قانونی برای همه ما دارد، مجلس و دولت با یکدیگر در این باره تعامل می‌کنند و روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی مجلس قرار است با دولت و شورای عالی امنیت ملی نشست‌هایی را برگزار کنند که امیدواریم خروجی این کار، در راستای تحقق منافع ملی و منویات مقام معظم رهبری باشد.

وی اظهار داشت: ملاحظات نظام جمهوری اسلامی ایران برای دولت و مجلس در این کار در اولویت است و از طرف دیگر آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی هم پیام‌هایی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این باره مطرح کردند که جزو ملاحظات دولت و مجلس خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هدف مجلس از تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، حذف تحریم‌ها بود و در این راستا، دولت و مجلس با یکدیگر همکاری خواهند کرد و قطع به یقین، منافع و مصالح ملت ایران با تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، خروجی این تعامل است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار