کد خبر: ۶۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
یک تحلیلگر مسائل سیاسی کشور گفت: اصل بر این است کسانی که مسئولیت ریاست یک قوه را دارند، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنند، اما مسئله انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است و اگر افراد توانمندی در این انتخابات شرکت نکنند احتمال حضور رئیسی یا قالیباف وجود دارد.

به گزارش آرانیوز، ناصر ایمانی درباره احتمال ورود رئیسی و قالیباف به انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: آقای رئیسی واقعا خودش تمایل ندارد وارد انتخابات شود، زیرا اقدامات او در قوه قضاییه متوقف می‌ماند، اما عده ای از جریان های سیاسی تمایل دارند که به خاطر اهمیت جایگاه ریاست جمهوری، وی وارد انتخابات شود. به هر حال اهمیت جایگاه ریاست جمهوری از ریاست قوه قضائیه بیشتر است. این افراد معتقدند که آقای رئیسی هم میان اصولگرایان و هم میان اصلاح طلبان رای دارد. در واقع مسئله آنها اهمیت جایگاه ریاست جمهوری است. 
وی ادامه داد: در حال حاضر انتخاب این نیست که آقای رئیسی قوه قضائیه را انتخاب کند یا خانه نشین شود. ما در مورد این موضوع بحث نمی کنیم، بلکه مقایسه ما بین ریاست قوه قضائیه و ریاست جمهوری است و کسانی که از آقای رئیسی دعوت می کنند معتقدند ریاست قوه مجریه مهمتر از ریاست قوه قضائیه است. 
این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اعتقاد من این است که آقای رئیسی در حال حاضر تمایلی به حضور در انتخابات ندارد، اما اگر در میان کاندیدهای انتخابات کسی وجود نداشته باشد که بتواند کشور را در این شرایط برای چهار یا هشت سال به خوبی مدیریت کند، احتمال دارد که به انتخابات ورود کند. 
وی درباره شکست رئیسی در انتخابات 96 گفت: آن موقع شرایط به گونه دیگری بود. مردم شناخت کمتری از آقای رئیسی داشتند، زیرا او رئیس تولیت آستان قدس بود، اما در این چند سال شناخت مردم بیشتر شده است و نظرسنجی ها هم نشان می دهد که میزان رای رئیسی افزایش یافته است. 
ایمانی در مورد احتمال حضور قالیباف در انتخابات هم خاطرنشان کرد: اگر رئیسی وارد انتخابات شود حتما قالیباف کاندید نمی شود، اما اگر رئیسی نیاید، احتمال کاندید شدن قالیباف وجود دارد. تفاوت قالیباف با رئیسی این است که او کارهای اجرایی و مدیریتی زیادی کرده و کارنامه  مفیدی هم داشته است و ممکن است اگر رئیسی نیاید، او به انتخابات وارد شود. اگر کاندیدای قابلی وارد انتخابات نشود که تاکنون نشده، احتمال حضور قالیباف وجود دارد. من معتقدم قالیباف در جایگاه ریاست جمهوری می تواند مفیدتر از جایگاه ریاست مجلس باشد. 
این تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان گفت: اصل بر این است کسانی که مسئولیت ریاست یک قوه دیگر را دارند، آن قوه را ترک نکرده و در انتخابات شرکت نکنند، اما مسئله ریاست جمهوری خیلی مهم است و به نظر من اگر افراد شایسته ای که توانمندی اداره یک کشور را ندارند، در انتخابات حضور نداشته باشند، احتمال حضور رئیسی یا قالیباف وجود دارد. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار