کد خبر: ۶۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اظهارت ضدعلم از جمله وجود میکروچیپ در واکسن کرونا از سوی برخی مدعیان دروغین طب سنتی و اسلامی، گفت: عده‌ای عامدانه با بیان این دست سخنان می‌خواهند بین علم و دین جدایی و تفرقه ایجاد کنند. موضع وزارت بهداشت در مقابل این افراد مشخص است و خوشبختانه اعتماد اکثر مردم به جامعه پزشکی بالا است.

به گزارش آرانیوز، دکتر علیرضا رئیسی درخصوص اظهار نظر برخی مدعیان طب سنتی و اسلامی (تبریزیان) درخصوص درمان کرونا، گفت: ما با ویروس ناشناخته‌ای در دنیا طرف هستیم که دانشمندان در تولید واکسن موثر آن، کیت و... کمک کردند و اینکه حرفایی ضد علم زده شود، بسیار ناپسند است.

وی افزود: گاهی فردی مدعی می‌شود که دارویی کشف کرده که بر اساس روند قانونی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر تایید شود مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما گاهی فردی می‌آید می‌گوید دارویی کشف کرده که فقط همان دارو کارایی دارد و دیگر داروها مشکل دارند، که این موضوع منطقی نیست. اینکه اعلام کنند در واکسن کرونا میکروچیپ کار گذاشته شده موضوعی به شدت ضد علم است و اتفاقا عده‌ای عامدانه با بیان این دست سخنان می‌خواهند بین علم و دین جدایی و تفرقه ایجاد کنند که ضرر به مراتب بدتری از داروهایی دارد که این افراد توصیه می‌کنند.

وی افزود: دانشمندان بزرگ کشور خودمان و برخی بنیان‌گذارن علم در دنیا از متدینین بودند. امام صادق (ع) یک عالم است که نمی‌توان در احادیث ایشان حتی یک جمله ضد علم پیدا کرد. مراجع و بزرگان دینی ما هم همینگونه هستند و مقام معظم رهبری یکی از الگوهای خوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان رهبران دنیا هستند.

رئیسی با بیان اینکه البته ذکر این نکات نافی تاثیر داروهای طب سنتی نیست، تصریح کرد: اگر کسی بگوید ماسک نزنید، کرونا توطئه است و... هم خود و هم دیگران را درگیر خواهد کرد. یک مثال بارز ترامپ است که کرونا را مسخره کرد و الان مردمش را می‌بینیم که در چه شرایط بدی هستند و بیشترین مرگ و میر و ابتلا در آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه باید مقابل کسانی که حرف غیر علمی می‌زنند ایستاد، اظهار کرد: البته این آقا (تبریزیان) پیش‌تر هم اقدامات اینچنینی و ضد علم انجام داده بود، او همان کسی است که کتاب «هاریسون» را سوزاند، کدام عالم دینی در طول تاریخ، کتاب علمی آتش زده است؟ اگر شما علمی بیشتر از کتاب هاریسون دارید بیایید آن را نقد کنید، البته اگر ایشان اصلا بلد باشند این کتاب را بخوانند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: موضع وزارت بهداشت در مقابل این افراد مشخص است و خوشبختانه اعتماد اکثر مردم به جامعه پزشکی بالا است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار