کد خبر: ۶۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
دزفول- پیکر مطهر شهید سرهنگ بیرجند بیگ محمدی از خلبانان پایگاه چهارم شکاری دزفول که ۳۳ سال قبل در یک عملیات برون مرزی به شهادت رسیده بود، امروز در دزفول تشییع شد.

به گزارش آرانیوز:شهید سرهنگ خلبان بیگ محمدی در سال ۲۶ در تهران متولد شد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در پایتخت گذراند و در سال ۴۹ تحت عنوان همافر به استخدام نیروی هوایی درآمد.

این شهید والامقام بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف ۴ در ایران و آمریکا تغییر رسته داد و به دانشگاه خلبانی روی آورد و آموزش خلبانی را با پرواز با هواپیمای اف ۳۳، تی ۴۱، تی ۳۷ و تی ۳۸ با ۳۵۰ ساعت پرواز سپری کرد.

با اتمام آموزش خلبانی به عنوان خلبان اف ۵، در پایگاه‌های هوایی شکاری تاکتیکی و در مسئولیت‌های مختلف گردان‌های پروازی انجام وظیفه کرد؛ چند ماه قبل از پایان جنگ در تاریخ ۶ خرداد ۶۷ در مأموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیگ محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در فهرست شهدای خلبان قرار گرفت تا اینکه پیکر مطهر این شهید اخیراً در خاک عراق کشف و شناسایی شد.

صبح امروز آئین تشییع پیکر مطهر شهید بیگ محمدی به صورت خودرویی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دروازه اصلی پایگاه چهارم شکاری تا مسجد این پایگاه برگزار شد.

امام جمعه، فرماندار، فرمانده پایگاه چهارم شکاری و فرمانده انتظامی دزفول و جمعی از خلبانان و خانواده‌های پرسنل پایگاه چهارم شکاری در آئین تشییع پیکر مطهر این شهید حضور داشتند.

مقرر شده است که پیکر مطهر این شهید والامقام برای خاک‌سپاری به زادگاهش تهران منتقل شود.

مراسم تشییع و تدفین این شهید والامقام ۲۵ رجب مصادف با ۱۹ اسفند همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و در آستانه ولادت این شهید بزرگوار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران برگزار خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار