کد خبر: ۶۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
بجنورد- نماینده مردم اسفراین در مجلس از عدم امکان تولید تمام لوله‌های مورد نیاز وزارت نفت در اسفراین خبر داد و گفت: تولید تمام این لوله‌ها نیازمند سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی است.

به گزارش آرانیوز:طی روزهای گذشته انتشار اخباری پیرامون انعقاد قرارداد واردات لوله بدون درز از اوکراین به کشور خبر ساز شد؛ این در حالی است که اسفراین پتانسیل مناسبی در تولید این نوع لوله‌ها دارد.

اما امان الله حسین پور در گفتگو با مهر به تشریح دقیق این موضوع پرداخت و در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون واردات لوله بدون درز از اوکراین اظهار کرد: وزارت نفت حدود ۲۱۶ هزار تن لوله را برای ۲۱ ماه نیاز دارد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید بخشی از این لوله‌ها در اسفراین وجود ندارد، اظهار کرد: بخش دیگر این لوله‌ها را می‌توانیم در اسفراین تولید و به وزارت نفت بفروشیم.

وی افزود: در این بین عده‌ای معتقدند اسفراین صرفاً بخشی که توانایی تولید آن را دارد تولید کرده و به باقی ماجرا کاری نداشته باشد اما عده‌ای بر این باورند این شهرستان می‌تواند لوله‌های خام را وارد و پس از انجام اقداماتی آن را به وزارت نفت بفروشد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در ادامه به راه سوم اشاره داشت و گفت: می‌توانیم با جذب سرمایه گذار و هزینه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در اسفراین خط تولید لوله‌های مورد نیاز وزارت نفت را راه بیندازیم اما باید سرمایه گذار را از خرید لوله‌ها مطمئن کنیم که به این منظور باید قراردادی بین وزارت نفت و سرمایه‌گذار منعقد شود.

وی در انتها گفت: در این حوزه نمایندگان مجلس نظارت کافی را خواهند داشت تا فساد و خطایی رخ ندهد و خط تولید این لوله‌ها در اسفراین به وجود بیاید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار