کد خبر: ۶۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
مشهد - استاد حوزه و دانشگاه گفت: رسالت ویژه حضرت زینب کبری(س) دفاع از حریم ولایت و امامت بود.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه جمعه در ویژه برنامه شب رحلت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س)، در رواق امام خمینی (ره)، حرم مطهر رضوی اظهار کرد: وقتی خبر جسارت و دست اندازی دشمن به حریم پاک این بانوی بزرگوار منتشر شد، مسلمانان از اقصی نقاط جهان با ملیت‌ها و زبان‌های مختلف وارد صحنه شدند و با تمام قدرت از این حریم پاک و مقدس دفاع کردند.

وی تصریح کرد: کسانی که برای دفاع از حریم پاک حضرت زینب (س)، وارد صحنه شدند هم زبان نبودند ولی در سنگری واحد و با دل‌هایی سرشار از عشق به اهل بیت (ع)، به مبارزه با دشمن پرداختند و دشمن را مجبور به عقب نشینی کردند.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: عشق به حضرت زینب (س)، ارتشی بزرگ در منطقه شکل داد که ارتشیان آن از اقصی نقاط دنیا بودند و با این عشق و اتحادی که داشتند توانستند حماسه‌ای بزرگ در تاریخ قرن رقم بزنند.

وی ابراز کرد: در دولت امام زمان (عج)، و در حکومت ایشان هم ممکن است لشکریان آن حضرت هم زبان نباشند ولی دل‌های آنها با نور ایمان روشن شده و به همین خاطر در انجام کارهایی که برای تحقق یک حکومت جهانی لازم است با هم همکاری و مشارکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: مساله ظهور امام زمان (عج)، تنها یک مساله معنوی و اعتقادی نیست بلکه یک مسئله عینی و واقعی است که وقتی رخ می‌دهد تغییرات بزرگی در عالم ایجاد خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: حکومت حضرت ولی الله الاعظم (عج)، دارای دو بخش است یک بخش آن شامل امر ولی خدا است که به همه ما دستور می‌دهد و باید اطاعت شود و بخش دوم این است که سبک زندگی مردم باید مطابق با سبک زندگی آن حضرت باشد.

وی اضافه کرد: از جمله مسائلی که در حکومت مهدوی مهم است مفهوم مسئولیت پذیری و تعهد نسبت به جامعه است. در آن حکومت جهانی همه افراد نسبت به جامعه پیرامون خود تعهد دارند و همین امر موجب پویایی و رشد جامعه می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار