کد خبر: ۶۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کرج - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: طی روزهای آینده روزانه ۷۰ تن مرغ در استان توزیع خواهد شد و قیمت این محصول باید بشکند.

به گزارش آرانیوز:مجتبی تقی‌زاده  در خصوص به تعادل نرسیدن قیمت مرغ اظهار کرد: از امروز ۵۰ تن مرغ استان را تأمین می‌کنیم و روز گذشته ۴۵ تن و در روزهای به ۷۰ تن خواهد رسید، بنابراین متعادل می‌شود.

وی بیان کرد: میزان کل مصرف مرغ البرز ۱۶۰ تن است یعنی حدود ۵۰ درصد نیاز استان را با قیمت مصوب تنظیم بازار توزیع می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف‌کننده است، تصریح کرد: این محصول در برخی مغازه‌ها با قیمت بیشتر عرضه می‌شود که باید این قیمت شکسته شود و به قیمت مصوب تنظیم بازار برسد.

۲۲ درصد مرغ مورد نیاز البرز در داخل استان تأمین می‌شود

وی خاطرنشان کرد: ما ۲۰ تا ۲۲ درصد مرغ مورد نیاز البرز را در داخل استان تأمین می‌کنیم و مابقی آن از استان‌های دیگر تأمین می‌شود اما این عدد ۲۲ را به عدد ۵۰ می‌رسانیم برای اینکه زودتر به قیمت متعادل گوشت مرغ برگردیم.

تقی‌زاده گفت: در تولید تخم مرغ ضریب خوداتکایی ما بالای ۲۵۰ است، یعنی این محصول بیش از ۲.۵ برابر نیاز استان تولید می‌شود به عبارتی وضعیت نسبی داریم.

وی اظهار کرد: مرغداری‌های داخل استان که جوجه‌ریزی می‌کنند مکلف‌اند این محصول را با قیمت مصوب تنظیم بازار عرضه کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: به سازمان صمت اعلام کردیم کل نیاز تخم مرغ استان البرز را به قیمت مصوب تأمین می‌کنیم و هیچ فروشگاهی حق گران‌فروشی این محصول را ندارد.

وی تصریح کرد: رایزنی‌هایی صورت گرفته و راهکارهایی اتخاذشده حداقل ۵۰ درصد نیاز بازار را تأمین کنیم و در هفته آتی قیمت مرغ به حالت متعادل ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برمی‌گردد.

تقی‌زاده با بیان اینکه در سازمان ساماندهی مشاغل شهری میادین میوه و تره‌بار شهرداری روزانه حداقل ۳۰ تن گوشت مرغ گرم توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: در بازارهای که تحت کنترل هستند، مصرف‌کننده نهایی با قیمت مصوب این محصول خریداری می‌کند.

تمرکز توزیع مرغ تنظیم بازار در کرج و فردیس است

وی ادامه داد: فعلاً تمرکز توزیع مرغ در شهرستان کرج و فردیس است اما قطعاً برنامه شهرستانی هم دارند و بر اساس شاخص جمعیتی از این محصول استفاده می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه قیمت مصوب جو و ذرت در مبادی ورودی کشور ۱۷۰۰ و ۱۵ تومان و سویا ۳ هزار و ۲۰۰ تومان است، گفت: جوجه یک‌روزه ۳ هزار و ۱۵۰ تومان حداکثر ۳ هزار و ۷۰۰ تومان و میانگین قیمت ۳ هزار و ۴۷۷ تومان است.

وی متذکر شد: میزان تولید جوجه یک روز گوشتی کشور در بهمن ماه سال جاری به ۱۲۷ میلیون رسیده که در تاریخ کشور این رقم بی‌سابقه است و چنین عددی را در تولید این محصول نداشتیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار