کد خبر: ۶۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
اردبیل - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از هم استانی ها جانشان را به خاطر ابتلا به کرونا از دست دادند.

به گزارش آرانیوز:شهرام حبیب زاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با تبریک ایام مبارک ماه رجب و قدردانی ویژه از مسئولین استان در طول یک‌سال از شیوع بیماری کرونا به ابعاد مختلف این همه گیری پرداخت و گفت: جا دارد از حمایت‌ها، رهنمودهای امام جمعه اردبیل، قدردانی کنیم.

وی با اشاره به سالگرد شیوع ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: بیش از یکسال است که با این بیماری گریبان گیر هستیم و با کمک کادر درمان و مردم، در حال حاضر وضعیت استان زرد است که جا دارد از پرستاران، پزشکان، کادر درمان، کارکنان بهداشتی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و تمام عزیزانی که شبانه روزی برای سلامت مردم تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از استاندار، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، نیروهای بسیج و سپاه، هلال احمر، شهرداری و همه سازمان‌هایی که در طول بیش از سه ماه فعالیت طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشته و برای کنترل بیماری در سطح جامعه تلاش کردند، قدردانی کنیم.

حبیب زاده با اشاره به اینکه تاکنون سه پیک بیماری کرونا را رد کرده ایم، تصریح کرد: پیک اول بیماری در ۱۳ و ۱۴ فروردین، پیک دوم در اول مرداد ماه و پیک سوم در اول آذرماه روی داد که هر پیک سخت‌تر از پیک قبلی بود و باعث مرگ و میر تعدادی از عزیزانمان شد و تاکنون حدود ۱۳۰۰ نفر از هم استانی‌هایمان را به دلیل این بیماری منحوس از دست داده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: در حال حاضر شهرهای اردبیل، خلخال، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت زرد و در لبه خطر بیماری قرار دارند و در شهرستان سرعین نیز به دلیل تردد مسافر، تعداد موارد بستری بالا است.

وضعیت استان اردبیل تا عید نامشخص است

وی با بیان اینکه وضعیت استان اردبیل تا عید نامشخص است افزود: می‌توانیم با رفتار خود وضعیت بیماری را در این حد نگه داریم یا به وضعیت بحرانی برسانیم، بنابراین باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت و توجه کامل رعایت نمائیم تا مردم و کسبه و بازار در این ایام دچار آسیب و ضرر نشوند.

حبیب زاده در خصوص انتظارات کادر درمان و مسئولین حوزه سلامت استان اردبیل از مردم گفت: درخواست ما این است هیچکس بدون زدن ماسک از منزل خارج نشود، فاصله اجتماعی به خصوص در مناطق پرخطر و پر ازدحام رعایت شود، مواد خوراکی و آشامیدنی در خارج از منزل مصرف نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه تعدادی از استان‌های کشور در وضعیت قرمز و بحرانی قرار دارند عنوان کرد: اگر رفتار ما در مقابل ویروس بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی نباشد در عرض ۱۰ روز وارد وضعیت قرمز خواهیم شد.

هیچکس راضی به بسته شدن بازار نیست

وی تصریح کرد: برای اینکه کرونا از بین برود باید ۹۰ درصد از جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، چون هر شهری که وضعیت نارنجی و قرمز داشته باشد به ناچار بر اساس قانون مصوب کشوری بازار و کسبه تعطیل شده و ورود و خروج به استان ممنوع خواهد بود که هیچکس راضی به بسته شدن بازار نیست.

حبیب زاده با اشاره به ورود کرونای انگلیسی به کشور از طریق مرز عراق و خطر بزرگ این بیماری به دلیل درگیری شدید ریوی در کودکان و جوانان اظهار کرد: از مسافرین ورودی از مرز عراق، تست گرفته می‌شود و باید دقت کنیم تا استان ما درگیر این بیماری نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از عموم مردم استان خواست از برنامه ریزی برای مسافرت یا مراسم در ایام عید جداً خودداری کرده و هیچ برنامه‌ای در این زمینه تدارک دیده نشود.

وی با اشاره به شروع واکسیناسیون در کشور، از واکسیناسیون ۶۴۰ نفر از فردا خبر داد و گفت: امیدواریم با رعایت مردم و انجام واکسیناسیون، شاهد کاهش بیماری تا سال آینده در کشور باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار