کد خبر: ۶۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
اردبیل - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ولایت مداری تمام عیار و دفاع از مکتب اسلام از خصوصیات بارز پیام رسان قیام کربلا حضرت زینب (س) است که باید الگوی تربیتی و دینی در جامعه باشد.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با تسلیت سال‌روز شهادت دخت امیرالمومنین (ع)، حضرت زینب کبری (س)، با تأکید به ضرورت معرفی هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگوار اسلام اظهار کرد: عالمه و محدثه بودن و نیز ولایت مداری تمام‌عیار از جمله ویژگی‌های بارز شخصیتی این بانوی بزرگوار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به خطبه‌های مختلف حضرت زینب (س) در منازل مختلف به همراه برادر بزرگوار اشاره کرد و گفت: حتی بعد از شهادت برادر نیز این بانوی بزرگوار در کوفه و شام خطبه‌های متعدد داشتند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه در خطبه‌های حضرت زینب (س) سخن از جهالت مردم در فهم درست و معرفت به امامت دیده می‌شود، تأکید کرد: امروز در اشاره به شخصیت وی باید نسبت به شناخت هر چه بیشتر خطبه‌ها و ابعاد معرفتی سخنان این بانوی بزرگوار اقدام کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، حضرت زینب (س) را پیام آور شجاعت و ایثار و فداکاری امام حسین (ع) و یارانش عنوان کرد و گفت: حقیقتاً اگر خطبه‌های علی گونه و آتشین حضرت زینب کبری (س) نبود، کربلا شناخته نمی‌شد و حسین و یارانش به‌عنوان یک خارجی شناخته می‌شدند.

وی افزود: اگر حضرت زینب (س) نبود دین اسلام یک دین جهانی نمی‌شد و خطبه‌های حضرت زینب (س) چنان بود که کوفیانی که سال‌ها در حسرت شنیدن خطبه حضرت علی (ع) بودند احساس می‌کردند که این علی است که پرصلابت و با شجاعت خطبه می‌گوید.

حجت‌الاسلام جعفرزاده رعایت حجاب را از مهم‌ترین دستاوردهای عاشورا برای بانوان و ادامه دهندگان مکتب سیدالشهدا ذکر کرد و بیان کرد: رعایت حجاب و عفاف، نشانگر پاکدامنی و وارستگی افراد است و مردان و به خصوص بانوان برای حفظ حرمت و حریم خود باید در رعایت و حفظ آن کوشا باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: یکی از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار، صبر و استقامت است که باید الگوی زنان و دختران ما قرار بگیرد و در برابر مشکلاتی که در زندگی به وجود می‌آید صبر و به خداوند متعال توکل داشته باشند.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: اگر در جامعه برخی ناهنجاری‌ها به‌ویژه در بین بانوان و دختران وجود دارد به دلیل عدم داشتن الگوی صحیح در زندگی و عدم معرفی درست معارف اسلامی است که باید آموزه‌های تربیتی و دینی را بیش از پیش در زندگی خود الگو قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه ناشی از انتشار ویروس کرونا و تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی، از لغو مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: در هر شرایط و موقعیتی، اولویت اول حفظ سلامتی و عافیت مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد و امسال مراسم اعتکاف بنا به دستور وزارت بهداشت لغو شد اما مردم مؤمن و متدین می‌توانند با انجام اعمال عبادی در منزل، از فیوضات بیکران ماه رجب بهره مند شوند و به فرموده مقام معظم رهبری اقامه نماز جعفر طیار در این ایام مورد تاکید است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار