کد خبر: ۶۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی هفته آینده جلسات فوق العاده‌ای را با مسئولان سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه پیرامون اقدام راهبردی برگزار خواهد کرد.

به گزارش آرانیوز، ابوالفضل عمویی به تفاهم نامه سازمان انرژی هسته‌ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: بعد از این تفاهم نامه میان مجلس و دولت در اجرای ماده (6) قانون اقدام راهبردی در مقابله با تحریم‌ها اختلاف نظر بوجود آمد، اما مقام معظم رهبری تکلیف کردند که این اختلاف در جلساتی حل و فصل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس افزود: در همین راستا نمایندگان مجلس بیانیه‌ای را با حدود 220 نفر امضا و به فرمایشات رهبر انقلاب لبیک گفتند و همچنین بنا بر تقدیری که ایشان از این قانون داشتند، مجلس آمادگی خود را برای تعامل با دولت در این زمینه اعلام کرد.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: رئیس مجلس نیز ماموریتی را به روسای کمیسیون انرژی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محول کردند که براساس آن، نحوه اجرای ماده (6) قانون اقدام راهبردی و نسبت آن با بیانیه مشترک را طی جلساتی بررسی کنند. همچنین پیگیری شود که به چه صورتی این قانون اجرایی خواهد شد.

وی مطرح کرد: کمیسیون امنیت ملی تصمیم دارد، با وجود بررسی لایحه بودجه 1400 در صحن علنی مجلس، جلسات فوق العاده‌ای را در هفته آینده با حضور اعضای دولت مانند سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه برگزار کند تا بتوانیم به در خصوص نحوه اجرای قانون به نتیجه برسیم.

عمویی تاکید کرد: مجلس بر اجرای این قانون اصرار می‌ورزد چرا که در راستای تامین منافع ملی است و انتظار می‌رود مذاکراتی که در نحوه اجرای این قانون با مدیر کل آژانس صورت گرفته به مجلس گزارش شود و همه مباحث آن باید در اختیار مجلس قرار گیرد. تصور می‌کنم با رویکرد فعلی و ماموریتی که به روسای کمیسیون مذکور محول شده، بتوانیم در شرایط عقلائی و تعاملی نحوه اجرای این قانون را بررسی کنیم./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار