کد خبر: ۶۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
یزدـ استاندار یزد گفت: اگر می‌خواهیم قدم‌های ریشه‌ای در ترویج فرهنگ نماز برداریم باید تشکل‌های مردم نهاد را در این حوزه فعال کنیم.

به گزارش آرانیوز:، محمدعلی طالبی در جلسه آنلاین ستاد اقامه نماز استان یزد که با حضور مجازی حجت الاسلام قرائتی برگزار شد، از تمام تلاش‌های ستاد اقامه نماز استان قدردانی کرد و اظهار داشت: در بعضی از اولویت‌هایی که در بحث ترویج فرهنگ نماز باید دنبال شود، در زمینه برنامه خلأ جدی داریم و به نظر می‌رسد باید یک ارزیابی جامع از شرایطی که در حوزه‌های مختلف به دلیل پرداختن به موضوع نماز نیاز است، داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اینکه در کدام حوزه‌ها و کدام موضوعات نیاز به کار بیشتری است، نیاز به آسیب شناسی و احصاء نقاط قوت داریم و این مهم باید مبنای اولویت بندی در حوزه برنامه‌های نماز باشد.

طالبی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی کار روی نسل جوان و نوجوان است زیرا در این حوزه نیازمند کار به مراتب بیشتری هستیم و اگر عمق کاری که باید در این حوزه انجام شود را در نظر بگیریم، باید همه بسیج شویم و برخی کارها را رها کنیم و در حوزه دانش اموزی و دانشجویی فعالیت جدی و اثرگذار را آغاز کنیم.

استاندار یزد تصریح کرد: اینکه بار اصلی کار را روی دوش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بگذاریم، یک نقص به شمار می‌رود زیرا امروز آموزش و پرورش به دلیل شرایط کرونا بیش از گذشته درگیر مسائل و دغدغه‌های آموزشی است بنابراین باید سایر دستگاه‌ها به مباحث و حوزه‌های تربیتی کارشناسانه ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز از جمعی از مدیران کل فعال در حوزه نماز در ادارات تجلیل می‌شود، اظهار امیدواری کرد: روزی به جای اینکه از مدیران دستگاه‌های دولتی تقدیر کنیم، از افراد و تشکل‌های مردمی در حوزه نماز و کسانی که دلسوزانه نه به خاطر مسئولیت اداری و نه به خاطر مسئولیت سازمانی، بلکه به خاطر عشق و علاقه در این زمینه ورود پیدا کرده اند، تقدیر کنیم.

طالبی بر توجه جدی به تشکل‌های مردم نهاد در برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: باید تشکل‌های مختلف را در این حوزه فعال کنیم و آنها را به دل جامعه بفرستیم و با تقویت این بخش، قدم‌های ریشه‌ای و اساسی در توسعه و ترویج فرهنگ نماز برداریم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار