کد خبر: ۶۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
رشت- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به لغو برگزاری مراسم اعتکاف امسال، گفت: مراسم اعتکاف را در منازل با شعار «عبادت و اعتکاف در منزل» برگزار می کنیم.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام حسینعلی رضازاده پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب با ستاره‌های درخشانی زینت داده شده که شاید سر شروع اهل سیر و سلوک برای حرکت در راه رسیدن به معنویت، قرار گرفتن ولادت حضرت علی (ع) و امام جواد (ع) است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه از تقارن ایام البیض ماه رجب و ولادت امیرالمومنین (ع) می‌توان به اهمیت عبادت و استغفار پی برد، افزود: برای بهره‌برداری خوب این ماه همه روحانیون مستقر و امامان محله از شروع ماه رجب برنامه‌هایی مانند اعتکاف در منزل را با شعار «عبادت و اعتکاف در منزل» را شروع کردند.

وی ادامه داد: روحانیون مستقر و امامان محله در این حرکت خواندن نماز جعفر طیار که از توصیه‌های مقام معظم رهبری است در ایام اعتکاف در خانه‌های خود تبلیغ می‌کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان حضور شهروندان در مساجد وجود ندارد بنابراین پویش «فرصت انس» فرصتی مناسب است تا در منازل به اعمال این ایام همانند روزه گرفتن، تلاوت قرآن و استغفار کردن به درگاه خداوند و انجام اعمال ام داود بپردازیم.

رضازاده با اشاره به نامگذاری روز پدر در روز ولادت حضرت علی (ع)، گفت: طبق روایت پیامبر اکرم (ص) که «من و علی (ع) پدران این امت هستیم» یکی از دلایل نامگذاری این روایت می‌باشد.

وی به جایگاه پدر و شأن و منزلت‌های خانوادگی اشاره کرد و افزود: در اسلام مسئولیت‌های زیادی را برای جایگاه پدر مانند رسیدگی به امورات خانواده، مسائل عاطفی و… عنوان کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حفظ جایگاه‌های عناصر اصلی خانواده باعث استحکام تشکیل خانواده مستحکم در جامعه می‌شود، تأکید کرد: نقویت و افزایش انسجام اجتماعی در خانواده‌ها زمینه نفوذ آسیب‌ها کاهش می‌دهد.

وی به جایگاه حضرت علی (ع) در بین بشریت حتی در بین غیر مسلمانان اشاره کرد و گفت: شیفتگی غیرمسلمانان، نسبت به حضرت علی (ع) به خاطر نیازهای بشری در این وانفسای آخرالزمانی مانند نبود عواطف انسانی، مادی‌گرایی، بی‌عدالتی و عدم وفاداری است که بشریت به آن‌ها مبتلا شده است.

رضازاده با تاکید بر اینکه هیأت‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم‌های خوبی را در روز ولادت حضرت علی (ع) انجام می‌دهند، بیان کرد: پویش نذر قرائت قرآن از ولادت حضرت علی (ع) تا نیمه شعبان تحت عنوان پویش عهد جمعی آغاز می‌شود که در آن هر نفر ۵۰ آیه را هر روز به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) قرائت می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار