کد خبر: ۶۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
رشت- فرماندار رشت با اشاره به سرانه پایین مطالعه در این شهرستان آن را زیبنده ندانست و گفت: توسعه فضای کتابخانه ای در مناطق محروم ضروری است.

به گزارش آرانیوز:علی فتح اللهی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه نشست انجمن کتابخانه های عمومی رشت با تبریک ولادت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: ماه مبارک رجب پیش درآمدی است برای رسیدن به ماه‌های مبارک شعبان و رمضان است.

فتح اللهی با تاکید بر اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی در دین اسلام، افزود: معجزه حضرت رسول (س) کتاب بوده و اولین آیه‌ای هم که بر ایشان نازل شد.

وی با اشاره به عدم رضایت از سرانه کتاب خوانی در شهرستان رشت، تصریح کرد: سرانه مطالعاتی پایین زیبنده شهرستانی که چهل درصد جمعیت استان گیلان را در خود جای دارد، نیست وما باید تمام ظرفیت‌ها خود را برای بالا بردن سرانه مطالعاتی به کار بگیریم.

فرماندار رشت در ادامه افزود: همه دستگاه‌ها مهم هستند اما باید برای دستگاه‌های که می‌توانند انسان سازی کنند زیر ساخت‌ها و بستر مناسب را مهیا کنیم و قطعاً عدم توجه با مشکل مواجه خواهیم شد.

فتح اللهی با اشاره به اهمیت عملیاتی شدن مصوبات جلسات انجمن کتابخانه های شهرستان، اضافه کرد: همه دستگاه باید پاسخگوی عملکرد خود در این حوزه باشند و به مدیرانی که در این جلسه شرکت نکرده و آن را بی اهمیت دانسته اند تذکر جدی می‌دهم چرا که این حرکت بزرگترین اهانت به موضوع مهم کتابخانه ها است.

فرماندار رشت با اشاره به ضرورت ایجاد فضای کتابخانه در مناطق محروم شهرستان، افزود: توسعه فضای کتابخانه ها در مناطق محروم شهرستان بسیار مهم است و شهرداری‌ها باید مکان مناسب جهت اختصاص به این کار را شناسایی و فراهم کنند و ما نیز برای این حوزه اعتبارات ویژه ای را در کمیته برنامه ریزی سال جدید قرار خواهیم داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار