کد خبر: ۶۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
کرمانشاه- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از ساخت بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی در سطح این استان در قالب طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش آرانیوز:مهرداد سالاری ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی پروژه یک هزار و ۶۴ واحدی مسکن طرح اقدام ملی مربوط به تعاونی کارکنان شهرداری کرمانشاه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به سختی‌های کار ساخت و ساز اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از عملیات آماده سازی و مسائل فنی اجرای این پروژه انجام شده و امید می‌رود روند ساخت این واحدها با کیفیت و سرعت ادامه پیدا کند.

وی افزود: بخش عمده متقاضیان پروژه یک هزار و ۶۴ واحدی، خانواده بزرگ خدمات رسان شهرداری است که خانه‌دار کردن این افراد حداقل کار ممکن برای آن‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه این استان قابلیت‌های بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف دارد، تاکید کرد: در زلزله کرمانشاه حدود ۱۷۰ هزار واحد مسکونی تخریب شد و یا آسیب دید که این امر باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی برای مردم شد.

سالاری ادامه داد: اما با دست متخصصان و نیروهای استان تهدید زلزله به فرصت تبدیل و طی مدت زمانی کوتاهی این واحدها ساخته و تحویل مردم شد.

وی با بیان اینکه این استان شرایط خاصی دارد، توضیح داد: حدود ۶۰ درصد از جمعیت سطح استان در شهر کرمانشاه ساکن هستند، لذا این امر موجب کمبودهای بسیاری در بخش تأمین مسکن در این شهر شده است که با اجرای طرح اقدام ملی مسکن این مشکلات تا حد قابل توجهی رفع می‌شود.

سالاری گفت: هم اکنون عملیات اجرایی ۱۷ هزار واحد مسکونی یا آغاز شده و یا آماده اجرا طی روزهای آتی است و علاوه بر این واحدها، پنج هزار واحد دیگر برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان کرمانشاه در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه متقاضیان این طرح دهک‌های میانی و پایین جامعه هستند، تاکید کرد: ساخت و بهره‌برداری به‌موقع از پروژه‌های طرح اقدام ملی در این استان نیازمند همکاری و همراهی تمامی مجموعه‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان با راه و شهرسازی به عنوان متولی این طرح است.

سالاری به گردش بزرگ مالی طرح اقدام ملی مسکن برای استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تعریف شده این طرح، جانمایی پروژه در مکان‌هایی که زیرساخت‌ها و امکانات لازم شهری فراهم و در دسترس است.

معاون هماهنگی‬ امور‬ عمرانی استانداری کرمانشاه به تفاوت‌های این طرح با طرح مسکن مهر دولت قبل پرداخت و بیان کرد: بارزترین تفاوت ‏آن، وجود متقاضیان مؤثر است به صورتی که بخشی از آورده ساخت واحد مسکونی توسط متقاضی در بانک مسکن سپرده گذاری می‌شود و بانک نیز به تدریج این سپرده‌ها را با تسهیلات اعطایی به هر واحد طی مراحل انجام ساخت هزینه می‌کند.

سالاری با تاکید بر اینکه منابع مالی طرح اقدام ملی مسکن پایدار است، افزود: این طرح مشکل تأمین مالی که در مسکن مهر موجب کاهش سرعت روند ساخت و یا توقف پروژه‌ها می‌شد، را ندارد.

وی ادامه داد: تسهیلات و خدمات زیربنایی خوبی برای این طرح از جمله اخذ ۵۰ درصد از هزینه‌های صدور پروانه و مجوز و تعرفه‌های مورد نیاز توسط شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی و خدمات زیرساختی مانند آب، برق و گاز به صورت رایگان تا کنار پروژه در نظر گرفته شده است.

سالاری با بیان اینکه برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمانشاه دغدغه تأمین زمین وجود ندارد، گفت: بخش عمده‌ای از هزینه تمام شده مسکن برای تأمین زمین صرف می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار