کد خبر: ۶۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
سنندج- معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان و نگرانی از گسترش کرونا ورود مسافران عراقی از مرز رسمی باشماق به مدت دو هفته ممنوع است.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، محمد ابراهیم زارعی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در سنندج اظهار کرد: به منظور کنترل بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع آن و همچنین حفاظت از جان شهروندان مجبور به اتخاذ تدابیر مختلف هستیم.

وی افزود: هم اکنون تردد مسافران در مرز باشماق زیاد شده و بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان و نگرانی از گسترش کرونا ورود مسافران عراقی این مرز رسمی به مدت دو هفته ممنوع است.

وی گفت: بە دلیل شیوع ویروس جهش یافتە استان‌های هم مرز با عراق، مرز خود را بستەاند و ما نیز در این راستا اقدام بە بستن مرز می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اعلام کرد: ایرانیانی هم که در عراق بوده و قصد ورود به کشور را دارند از آنها تست کرونا گرفته می‌شود و در صورت بیماری به مدت دو هفته تحت نظر و قرنطینه قرار خواهند گرفت.

زارعی افزود: منعی برای خروج شهروندان عراقی به کشور خود وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: باید فرماندار و مسئولان مستقر در مرز باشماق به هیچ وجه برای رانندگان عراقی که به شهر مریوان تردد می‌کنند تا اطلاع ثانوی مجوزی صادر نکنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار