کد خبر: ۶۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
سنندج- رئیس حوزه هنری استان کردستان از برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در دو ناحیه منفصل شهری نایسر و ننله در سنندج خبرداد.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، امین مرادی روز چهارشنبه به مدت چهار ساعت با حضور در محله نایسر به صورت میدانی از وضعیت فرهنگی و اجتماعی محلات مختلف این ناحیه بازدید کرد.

وی دراین بازدید که مسئولین واحدهای تخصصی حوزه هنری نیز حضور داشتند با اشاره به مشکلات عدیده نایسر گفت: اجرای پروژه‌ها و طرح‌های مجزا از سوی دستگاه‌های اجرایی مشکلات این مناطق را حل نخواهد کرد و برای اجرای کارهای فرهنگی و رفع مشکلات در این مناطق باید از جزیره‌ای و موازی کاری جلوگیری شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: حوزه هنری با مشارکت سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی با هدف طراحی و اجرای برنامه‌های فوق العاده برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و سیاست‌ها و اولویت‌های ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، توانمند سازی ساکنین سکونتگاه‌های نواحی منفصل شهری در هشت استان کشور از جمله کردستان در محلات نایسر و ننله اقدام به برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به بازدید حجت الاسلام پورذهبی نماینده ولی فقیه از نایسر ادامه داد: بر اساس تأکید و دستور نماینده ولی فقیه در انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری، توانمند سازی فرهنگی، هنری و اجتماعی با تأکید بر ظرفیت‌های محله در بین کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه ریزی خواهد شد.

مرادی با اشاره به مشکلات بسیار زیاد ناحیه منفصل شهری نایسر از لحاظ زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری گفت: متأسفانه به دلیل عدم رعایت موازین مربوطه در شکل گیری این منطقه به ایجاد تسهیلات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی توجه نشده است.

وی با اشاره به جمعیت نزدیک به ۷۰ هزار نفری نایسر گفت: دراین چنین وضعیتی عدم وجود یک مرکز فرهنگی وهنری، کتابخانه، شهربازی، سالن ورزشی و … زمینه ساز مشکلات فراوان برای کودکان و نوجوانان است.

مرادی با اشاره به نقش مساجد در زمینه آگاه سازی اجتماعی افزود: وجود ۹ مسجد در نایسر می‌تواند بستر مناسبی برای انجام برنامه‌های مناسب باشد که پیاده سازی و انجام آن مستلزم همکاری هیأت امنا و امام جمعه مساجد است.

وی حضور سمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی در نایسر را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: باید ضمن شناسایی تمامی گروه‌ها و سمن‌های فعال در نایسر شیوه فعالیت این گروه‌ها مشخص و در جلسات متعدد گزارش اقدامات صورت گرفته توسط سمن‌ها به صورت مستمر ارائه و از موازی کاری‌های احتمالی و برنامه‌های بی محتوا و غیر ضروری اجتناب شود.

وی فرهنگ و هنر را زیر بنای توسعه عنوان کرد و گفت: بر این باوریم با کار فرهنگی می‌توان بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در نایسر را حل کرد و زمینه انجام سریع‌تر برنامه‌های در دست اقدام توسط برنامه ریزان استان در بخش‌های عمرانی و زیر ساختی را فراهم کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار