کد خبر: ۶۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
سمنان- استاندار سمنان با اشاره به تلاش ادارات برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، گفت: این زیرساخت مهم فرهنگی در واقع انتقال دهنده فرهنگ ایثار به نسل جوان است.

به گزارش آرانیوز:علی رضا آشناگر ظهر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی و هیئت امنای استانی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه ادارات دولتی برای تکمیل این مجموعه پای کار هستند، بیان کرد: امیدواریم به زودی شاهد تکمیل صد درصد این مجموعه باشیم که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان است.

وی افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان از آثار فاخر فرهنگی استان است لذا دستگاه‌های اجرایی با تمام توان در راه خدمت رسانی به این مجموع در تلاش هستند.

جذب جوانان استان سمنان

استاندار سمنان درباره اهمیت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان یک نماد و المان فاخر در استان است که می‌تواند، تمام ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به نسل آینده انتقال دهد همچنین این مجموعه فرصت خوبی را فراهم کرده تا ظرفیت‌های فرهنگی دفاع مقدس در استان ایجاد و به واسطه آن جوانان جذب شوند.

آشناگر خواستار توجه به ظرفیت پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با مجتمع فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان شد و گفت: دوران دفاع مقدس یک میراث فاخر برای کشور است و نسل طلایی دوران دفاع مقدس یک وظیفه خطیری نسبت به نسل جوان و آینده کشور بر عهده دارند.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از هنر و جلوه‌های جذابیت بخش آن برای معرفی داشته‌های فرهنگی استان سمنان به خصوص دفاع مقدس شد و بیان کرد: رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس باید خاطرات حماسی خود را بازگو کنند و هنرمندان با خلق آثار هنری چون فیلم، رمان، نقاشی و … این حماسه‌ها را مستندسازی، ثبت و ماندگار کنند.

نقش آفرینی رزمندگان استان سمنان در خیبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان نیز در این نشست با اشاره به سالروز عملیات خیبر و نقش آفرینی رزمندگان استان، گفت: سه ماه پایانی سال، سالروز ۱۰ عملیات با عظمت دوران دفاع مقدس است که ۷۷۳ فرزند برومند این استان در این عملیات به خصوص عملیات مهم خیبر تقدیم انقلاب اسلامی و اسلام شد.

سرهنگ محمد حسن سلامی با بیان اینکه پرداختن به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، توجه ویژه داشتن به این ایام می‌تواند در ما وارستگی ایجاد کرده و جوانانمان را نیز با مفاهیم مقدسی مانند دفاع، ایثارگری و… آشنا سازد، گفت: مستند سازی دفاع مقدس و وقایع رزمندگان استان سمنان با کمک دانشگاهیان یکی از اقداماتی است که در سطح استان پیگیری می‌شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط گروه‌های ۱۸ گانه استانی و فرمانداری‌های شهرستان‌های استان سمنان تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس، در دستور کار قرار گرفت که تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار نفر تقدیر و مابقی پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس نیز تا پایان سال مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

شناسایی شهدای مفقود الاثر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان ادامه داد: با توجه به جلسه هماهنگی استانی با کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه تعیین تکلیف نهایی ۱۲۰ شهید مفقود الاثر استان سمنان در دوران دفاع مقدس اقدامات و برنامه‌ریزی های چون تشکیل کارگروه پایش آماری مفقودین حداکثر طی دو ماه نسبت به جمع آوری و بروز رسانی آمار و اطلاعات، تشکیل کارگروه بازخوانی عملیات‌ها و همچنین انجام مصاحبه‌ها نسبت به نقطه‌یابی اماکن احتمالی شهادت و انجام آزمایشات خون و «دی ان ای» از اعضای خانواده‌های مفقودان با همکاری دستگاه‌های مربوطه در حال برنامه‌ریزی و انجام است.

سلامی درباره کمیل یادمان شهدای گمنام افزود :۱۳ یادمان شهدای گمنام استان سمنان در مراحل ساخت و تکمیل قرار دارند و چهار یادمان نیز پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی داشته که با پیگیری فرمانداران شهرستان‌های مربوطه حداکثر تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار