کد خبر: ۶۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
زنجان-معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: نتایج ۶ نمونه مشکوک به کرونای انگلیسی در زنجان منفی بود.

به گزارش آرانیوز:علیرضا آرمانی‌کیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه تشخیص ویروس جهش یافته انگلیسی فقط در انستیتوپاستور انجام می‌شود، افزود: نتیجه آزمایش ۶ نمونه مشکوک به کرونای انگلیسی که در آزمایشگاه‌های استان زنجان انجام شد، منفی بود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استان زنجان دارای آزمایشگاه‌های مجهزی در حوزه شناسایی کرونا است، تصریح کرد: مردم نباید نگران موضوعی چون درمان ویروس کرونا باشند؛ چرا که درمان این ویروس مقوله متفاوتی از سایر درمان‌ها نبوده و موضوع پیچیده‌ای که نگرانی به دنبال داشته باشد، نیست.

این مسئول با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث خواهد شد تا از ابتلای به کرونا و حتی نوع جهش یافته آن جلوگیری کرده و نگرانی‌های‌مان در این زمینه از بین برود، ادامه داد: با اینکه میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی استان نسبت به ماه گذشته افزایش یافته اما تصاعدی نبوده و هنوز وارد پیک چهارم نشده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه اگر بنا داریم وارد پیک چهارم کرونا نشویم، بی‌تردید باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایین نیاید، اظهار کرد: متأسفانه امروز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایین آمده و به ۷۰ درصد رسیده است، این در حالی است که نیاز است این میزان به بالای ۸۵ درصد برسد.

آرمانی‌کیان با اشاره به آمار بستری‌های بیماران کرونایی در استان، میانگین این میزان در طول روز را بین ۲۸ تا ۳۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: رفتار امروز ما باید سنجیده بوده و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت بیشتری نسبت به ماه‌های گذشته داشته باشیم تا شاهد وارد شدن به پیک چهارم کرونا نباشیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچ‌گونه عارضه‌ای در فاز نخست دریافت‌کنندگان واکسن کرونا مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: نگرانی امروز ما مربوط به ایام پیش رو است؛ این در حالی است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام باید بیش از پیش باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار