کد خبر: ۶۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
زنجان-استاندار زنجان بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز جماعت در خانواده‌ها تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز:فتح‌الله حقیقی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اقامه نماز استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه بی‌شک برنامه‌های مختلفی در حوزه نماز در استان زنجان برگزار شده است، گفت: برای اینکه این برنامه‌ها به صورت عملی و واقعی خروجی داشته باشد، باید با جدیت در این عرصه فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه امروز باید از ظرفیت فضایی چون شبکه شاد که نوجوانان و جوانان در آن حضور دارند، برای اشاعه فرهنگ نماز استفاده کنیم، افزود: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی قرار داریم، به همین خاطر برنامه‌های‌مان را باید مبتنی بر شرایط امروز پیاده کنیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه امروز دستگاه‌های اجرایی باید ورود جدی نسبت به برنامه‌های پیرامون نماز داشته باشند، تصریح کرد: بی‌تردید هیچ عرصه‌ای بدون مشکل نبوده و حوزه نماز نیز از این قاعده مستثنی نیست که یکی از نمونه‌های بارز این مشکلات که باید حل شود، پرداخت مطالبات ائمه جماعات است.

حقیقی در ادامه با اشاره به شرایط کرونایی استان و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آحاد مردم، ادامه داد: زنجان جزو استان‌هایی است که در زمینه مقابله با کرونا عملکرد موفقی داشته اما این دلیل بر آن نیست که اوضاع مطلوب بوده و باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها عادی رفتار کنیم.

وی با یادآوری اینکه تجربه نشان داده است که هر جا شاهد نظم و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بودیم، میزان شیوع ویروس کرونا نیز پایین بوده است، اظهار کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، مقابله با ویروس کرونا کار مشکلی نخواهد بود.

حقیقی با بیان اینکه امروز شاهد کاهش سن مبتلایان به ویروس کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که موضوع واکسن به منزله پیشگیری بوده و نباید به آن با دید درمان نگاه کنیم، به همین خاطر در شرایط کنونی باید برنامه‌ریزی زندگی منطبق با شرایط کرونایی باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار