کد خبر: ۶۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
بجنورد- فرماندار اسفراین با اشاره به انعقاد قرارداد واردات ۱۰۰ هزار تن لوله بدون درز از اوکراین به کشور، گفت: عده‌ای نمی‌خواهند تولید در اسفراین پا بگیرد.

به گزارش آرانیوز:طاهر رستمی  اظهار کرد: طبق پیگیری‌های فراوان بنا بود قرارداد یکی از شرکتهای فعال در استان با وزارت نفت برای تولید ۲۰۰ هزار تن لوله به مدت ۲ سال منعقد شود تا این شرکت در سال جهش تولید رشد مناسبی پیدا کند.

فرماندار اسفراین ادامه داد: از آن جایی که ظرفیت تولید این مقدار لوله در ۲ سال وجود نداشت وزارت نفت با قرارداد ۳ ساله موافقت کرد.

وی افزود: اکنون بناست حدود ۱۰۰ هزار تن لوله بدون درز از اوکراین وارد شود و انعقاد قرارداد در مراحل نهایی قرار دارد.

رستمی با تاکید بر اینکه اسفراین ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن لوله بدون درز دارد، گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای نمی‌خواهند تولید در اسفراین پا بگیرد.

فرماندار اسفراین این قرارداد را بسیار اشتباه و خلاف سیاست جهش تولید عنوان کرد و گفت: انتقاد جدی از مسئولان داریم و درخواست داریم وزارت صنعت جلوی این اتفاق را بگیرد و نهادهای نظارتی بررسی کنند که چرا این قرارداد در سال جهش تولید منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قرارداد با شرکت اوکراینی ۵۰ درصد تولید در استان کاهش می‌یابد، گفت: طبق قانون خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد ممنوع است لذا شبهات بسیاری در این قرارداد وجود دارد.

رستمی در انتها بیان داشت: به نظر می‌رسد گراهایی از داخل کشور به خارج داده می‌شود زیرا سازمان‌های صنعتی قراردادهایی که می‌تواند منجر به رشد تولید و گسترش صنایع در کشور شود را با خارج از کشور منعقد می‌کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار