کد خبر: ۶۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: غربالگری مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی در ورودی شهرهای استان اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش آرانیوز:شهرام حبیب‌زاده  اظهار کرد: پنج مورد نمونه‌برداری برای تهران ارسال شده بود که هیچیک از آنها علائم بیماری کرونای انگلیسی را نداشته و یک مورد جوابدهی باقی مانده که به نظر می‌رسد تاکنون در استان اردبیل هیچ مورد مثبت از بیماری کرونای انگلیسی گزارش نشده است.

وی وضعیت استان را در شیوع بیماری کرونا با ثبات اعلام کرد و گفت: تنها نگرانی ما سیر صعودی مراجعین در شهرهای سرعین و خلخال است که امیدواریم با تدبیری مناسب این روند را کاهش بدهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در جلسه امروز قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی تصمیمات مهمی در مورد تعطیلات نوروزی گرفته خواهد شد که پیشنهاد اصلی ما غربالگری در ورودی شهرهای استان است تا افرادی که علائم مثبت بیماری کرونا را دارند از ورود آنها جلوگیری شود.

حبیب‌زاده افزود: در بسیاری از استان‌ها سفرهای نوروزی لغو شده ولی در استان اردبیل به دلیل شرایط زرد و آبی ما قصد لغو تعطیلات نوروزی و سفرها را به مقصد استان نداریم ولی در ورودی شهر با غربالگری‌ها و تست‌هایی که انجام می‌شود، از ورود افراد مشکوک و دارای بیماری کرونا جلوگیری خواهد شد.

وی در مورد شایعه تعطیلی واحدهای صنفی از ۱۵ اسفندماه خاطرنشان کرد: چنین قصدی را نداریم اما اگر شرایط کرونا در استان به سمت قرمز برود و یا نمونه‌هایی از بیماری کرونای انگلیسی را مشاهده کنیم، قطعاً در مورد تعطیلی بازار تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

حبیب‌زاده اضافه کرد: در شرایط فعلی هیچ‌گونه برنامه‌ای برای تعطیلی بازار و واحدهای صنفی نداریم ولی از بازاریان خواسته‌ایم پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کنند که در صورت عدم رعایت برخورد قانونی با آنها انجام خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار