کد خبر: ۶۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
اصفهان- مسئول کارگروه اقتصادی مجمع جهادگران استان اصفهان گفت: تعریف صحیح گروه‌های جهادی به ویژه فعال در حوزه اقتصادی، تسهیلگری و کمک به مردم است تا زمانی که پایداری کسب‌وکار ایجاد شود.

به گزارش آرانیوز:نوید ادریس با اشاره به هفته اقتصاد مقاومتی و اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: در گذشته فعالیت بیشتر گروه‌های جهادی در زمینه عمرانی و فرهنگی بود که امروزه بیشترین دغدغه و تمرکز این گروه‌ها حوزه اشتغال و کارآفرینی است.

وی ادامه داد: مجمع جهادگران استان اصفهان که یک ساختار تشکلی است که کارگروه اقتصادی آن در حوزه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستاها فعالیت دارند و تلاش کردیم طی یک ساله گذشته توانمندی و آموزش گروه‌های جهادی در راستای تسهیلگری و بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم محقق شود.

مسئول کارگروه اقتصادی مجمع جهادگران استان اصفهان بیان داشت: از این رو طرح‌های آموزشی با عناوین مختلفی از جمله استراتژی بازاریابی اثربخش برای به فروش رساندن محصولات روستاییان، سلسله رویدادهای آشنایی و ارتباط گروه‌های جهادی با استارت‌آپ‌ها مانند باسلام، سلوی و … برگزار شد.

وی با تاکید بر الزام ارزیابی مناطق برای خدمت رسانی بهتر، تصریح کرد: فرم اصلاح شده در راستای نیازسنجی مناطق محروم توسط گروه‌های جهادی در هر منطقه نوشته و به دست بسیج سازندگی و مجمع جهادگران می‌رسد تا هماهنگی بهتر برای انتخاب فعالیت با توجه به ابعاد منطقه و فضای کسب و کار صورت گیرد.

طراحی مدل اقتصادی مشخص برای جهادگران

ادریس با اشاره به تعداد قابل توجهی از گروه‌های جهادی فعال در مناطق روستایی، گفت: یک مدل فعالیت اقتصادی برای گروه‌ها طراحی شده که حرکتی و بر مبنای طراحی ایده و استراتژی بازاریابی است تا از این طریق بین گروه‌ها انسجام صورت گیرد و همچنین حمایت‌های معنوی از نهادهای مختلف مانند بنیاد برکت و علوی، تحت ساختاری مشخص انجام گیرد.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته را ارتباط با شبکه کل استان و فراخوان به گروه‌های جهادی کل ناحیه سپاه شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: از این طریق با رابطین اقتصادی گروه‌های مختلف به طور مستقیم مرتبط می‌شویم و حتی در نشستی که در تهران برگزار شد و کل کارگروه‌های اقتصادی گروه‌های جهادی حضور داشتند، مقرر شد تا شبکه اجتماعی گروهی برای ارتباط بیشتر بین رابطین اقتصادی گروه‌های جهادی استان‌ها راه‌اندازی شود که خوشبختانه ارتباط خوبی با سایر استان‌ها برای زنجیره تأمین و حتی فروش محصولات صورت گرفته است.

مسئول کارگروه اقتصادی مجمع جهادگران استان اصفهان خاطر نشان کرد: گروه‌های اشتغال تخصصی جهادی در روستاها حضور دارند اما در حاشیه شهرها قرار شده است که از ظرفیت خود شهر اصفهان استفاده شود و این موضوع در حال پیگیری است.

گروه جهادی نه خیریه است و نه کمپانی اقتصادی

وی با تاکید بر اینکه باید مردم و حتی مجموعه‌های دولتی تعریف درستی از فعالیت جهادی را بدانند، گفت: برخی گمان می‌کنند که فعالیت اقتصادی این گروه‌ها یک تجارت و یا راه‌اندازی کسب و کار است در صورتی که هدف آنها تسهیل‌گری است و تا زمانی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که پایداری کسب و کار و کارآفرینی توسط خود مردم ایجاد شود.

ادریس ادامه داد: این در حالی است که در روستاها و در حاشیه شهر گروه‌های جهادی را به چشم خیریه و یا یک شرکت اقتصادی می‌بینند و متأسفانه تعریف صحیحی از فعالیت گروه‌های جهادی که تنها تسهیلگری است در بین مردم جا نیافتاده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار