کد خبر: ۶۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تا قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا نشود، هیچ مقام دولتی حق ورود به مجلس را ندارد.

به گزارش آرانیوز، مجتبی ذوالنور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بیانیه مشترک دولتمردان با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: هفت سال است که همه مسائل مملکت به موضوع برجام گره خورده و تمام زندگی مردم و اقتصاد کشور شرطی شده است.

وی بیان کرد: دولتمردان برجام را منعقد کردند اما هیچ‌گونه تضمینی نگرفتند درحالی‌که باید می‌دانستند که دشمن ما متجاوز و پیمان‌شکن است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از خروج ترامپ از برجام، دولتمردان فرصت‌سوزی کردند به گونه‌ای که گام‌های پنج‌گانه تعهدات برجامی تصویب شد اما دولت آن را در عمل اجرا نکرد.

ذوالنور افزود: مجلس در یک اقدام انقلابی و به نفع ملت، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساند اما با وجود این، دولت مدام زمزمه عدم اجرای قانون را مطرح کرد درحالی‌که مقام معظم رهبری تأکید کردند که این قانون باید اجرا شود.

وی اظهار داشت: دولت باز هم مسائل را به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گره زد، پالس‌های سازش به دشمن داد و پالس‌های فریبنده دولت به دشمن این حس را در آنان ایجاد کرد که پشمی به کلاه قانون و مجلس نیست و دولتمردان برخلاف قانون حرف زدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز زمان تعیین شده توسط مجلس منقضی شده و آنان هیچ حرکتی انجام ندادند که این توهین به شأن ملت ایران نیست و همه دیدیم که یک روز قبل از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، فائل گروسی را به ایران فرستادند و دولت قراردادی را با آنان منعقد کرد که نقض صریح قانون است.

ذوالنور گفت: مجلس قانون تصویب کرد و عدم اجرای این قانون جُرم است و برای کسانی که از قانون تخطی کنند مجازات تعیین شده که رئیس‌جمهور مسئول اجرای این قانون شناخته شده است.

وی افزود: در قراردادی که بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی منعقد شده، نظارت‌های آژانس را قانونی کردند که این نقض صریح قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر قرار است مجلس شورای اسلامی قانون تصویب کند برای اجرا نشدن، بنابراین هزینه‌هایی که از جیب مردم صرف می‌کنیم، تماماً نامشروع است و بر این اساس، مجلس باید روی اجرای قانون خود بایستد.

ذوالنور گفت: در حال حاضر نامه‌ ای در حال امضا در صحن علنی مجلس است که رئیس‌جمهور و همه کسانی که از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تخطی کرده‌اند، به قوه قضائیه معرفی شوند و قوه قضائیه هم باید خارج از نوبت، این موضوع را رسیدگی کند.

وی افزود: امروز مجلس شورای اسلامی باید محکم بایستد و قرار نیست شأن مجلس زیر پا گذاشته شود. تا قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا و بیانیه مشترکی که روز گذشته منعقد شد، پاره نشود، هیچ مقام دولتی حق ورود به مجلس را ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: روح قانونی که مجلس تصویب کرده، این است که ۵ اسفند تمام نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منهای نظارت‌های پادمانی و NPT لغو شود اما بیانیه روز گذشته آژانس با سازمان انرژی اتمی ایران، نقض صریح قانون است.

ذوالنور متذکر شد: مقام معظم رهبری دو هفته گذشته فرمودند که تا اروپا و آمریکا تحریم‌ها را لغو نکنند، مذاکره و شرطی پذیرفته نیست و بیان رهبری کاملاً آشکار است اما موافقتنامه مشترک دولت با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پذیرش شرط و شروط است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار