کد خبر: ۶۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت کدام تحریم ها باید لغو شود تا ایران به تعهدات برجامی برگردد.

به گزارش آرانیوز، حسین نوش آبادی  در خصوص تحریم هایی که باید لغو شود تا ایران به تعهدات برجامی خود عمل کند، گفت: در توافقنامه هسته ای مقرر شده بود که تمام تحریم هایی که آمریکایی ها و غربی ها علیه جمهوری اسلامی در چند سال اخیر اعمال کرده اند لغو شود و هیچگونه تحریمی را نسبت به ملت ایران نداشته باشند، این شرطی بوده که در توافقنامه هسته ای ذکر و امضا شده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: متاسفانه آمریکایی ها نه تنها تحریم ها را لغو نکردند بلکه بعد از خروج از برجام تحریم های جدید اعمال کردند که این برخلاف معاهده هسته ای، حقوق بین المللی و عرف جهانی است.

وی اظهار داشت: انتظار ما این بود که طرف های ایران در برجام به تعهدات خود عمل کنند اما متاسفانه ایران تنها عمل کننده به تعهدات بود و آمریکایی به هیچ تعهدی عمل نکرد و خروج یک طرفه قانونی اش به این مطلب اضافه شده است.

این نماینده مجلس  تاکید کرد: جمهوری اسلامی اعلام کرده  در صورتی باب حضور آمریکا در برجام را باز نگه می داریم و در قالب شروط برجام با آمریکایی ها پیرامون اجرای توافق هسته ای  صحبت کنیم که آنها تحریم های گذشته لغو کنند، راستی آزمایی شود، صداقشان را ببینیم  در آن صورت تعامل مجدد در قالب مذاکره صورت می گیرد.

نوش آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مطالبه جمهوری اسلامی برای لغو تحریم های حق طبیعی است، بیان کرد: باید هم تحریم هایی که در قابل برجام در شورای امنیت لغو شد، هم تحریم هایی که آمریکا بعدا اضافه کرد و هم تحریم هایی که برچسب های جدیدا ادامه دارد شد برداشته شود و نیز باید رفتارها و فرمان هایی که دولت قبلی آمریکا صادر کرد ه است لغو شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: لغو مکانسیم ماشه و محدودیت تردد دیپلمات های ایران نشانه های خوبی است برای اینکه دولت جدید آمریکا بخواهد تعهدات بین المللی برگردد ولی تنها اظهارنظر کافی نیست، آمریکایی ها علاوه بر اینکه می گویند می خواهند به برجام برگردند باید در عمل اثبات کنند.

عضو  کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به دلیل بدعهدی آمریکایی ها، حرفها و اظهارات آنها پذیرفته نیست باید عملا تحریم ها را بردارند و گامی برای ادامه روند برجام بردارند، آمریکایی ها در واقع چوپان دروغگو شدند، زیاد وعده دادند اما عمل نکردند، مشکل ما عدم پایبندی به تعهدات است آنها عمل کنند، ایران براساس چارچوب برجام کار را دنبال می کند./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار