کد خبر: ۶۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه سلامت انتخابات به معنای صیانت از آراء و سلامت مردم است، گفت:مخالف برگزاری انتخابات الکترونیک نیستیم.

به گزارش آرانیوز، عباسعلی کدخدایی در اختتامیه رویداد «ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰» ظهر امروز یکشنبه (3 اسفندماه)  با بیان اینکه ویروس منحوسی بشر را درگیر کرده و همه مشغول مبارزه با آن هستند و در کشور ما نیز، همه‌ مسئولان و نهادها دنبال این هستند که مشکلات ایجاد شده توسط این ویروس را حل کنند، گفت: این مهم در حالیست که کادر درمان و وزارت بهداشت در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند و تلاش‌های خالصانه ای در راه این مبارزه انجام داده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: مبارزه با کرونا نیازمند کمک همه‌ آحاد جامعه است و فقط مسئولان نباید بار این مبارزه را به دوش بگیرند و پژوهشکده شورای نگهبان هم با همین نگاه تلاش کرد که این رقابت ایده نگاری را برگزار کند.

وی افزود: صیانت از سلامت مردم در انتخابات آتی ریاست جمهوری اهمیت دارد؛ به عبارتی سلامت انتخابات تا پیش از این به معنای صیانت از آرای مردم بود ولی از سال گذشته سلامت مردم هم به آن اضافه شده است.

کدخدایی اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که در رقابت ایده‌نگاری بحران کرونا و انتخابات ریاست جمهوری 1400 که به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، 400 نفر از نخبگان درگیر رقابت علمی ایده نگاری بودند و امروز نفرات برتر معرفی شدند.

لازم است زیرساخت های فنی  انتخابات الکترونیکی آماده شود

وی پس از برگزاری این رویداد در جمع اصحاب رسانه، ادامه داد: مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم از مسائل مهم است، بنابراین با توجه به اینکه یکسال درگیر ویروس کرونا بوده ایم، لازم است اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با ویروس کرونا انجام شود.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: بر این اساس برای حفظ سلامتی مردم مقرر شد از مردم و نخبگان نظرسنجی شود تا راهکارهایی برای مبارزه با کرونا پیش بینی شود لذا در شورای نگهبان  از نارت نفرات برگزیده استفاده خواهد شد.

کدخدایی در برگزاری الکترونیکی شدن انتخابات، گفت: این موضوع بحث فنی میان کارشناسان شورای نگهبان و وزارت کشور است و هر زمان به جمع بندی برسیم و بستر فراهم شود انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما مخالفتی با انتخابات الکترونیک نداشته و نداریم و فقط لازم است زیرساخت های فنی آن آماده شود و هر زمان این زیرساخت ها برگزار شود آماده انجام آن هستیم./

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار