کد خبر: ۶۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
اراک- استان مرکزی در اولین جشنواره ملی پرچم داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت حائز ۳ رتبه برتر در بخش تألیفات و فیلم این جشنواره شد.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام ماشاء الله عبدی در آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچم داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی اظهار کرد: روحانیون و علما همواره در طول مقاطع مختلف انقلاب حضوری فعال و اثرگذار داشته‌اند که حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف همچون چراغی برای هموار شدن مسیر بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین توطئه‌هایی که دشمنان برای عدم استمرار انقلاب اسلامی با کمک کشورهای غربی و شرقی انجام دادند راه انداختن جنگ تحمیلی بود که با هدایت‌های امام خمینی (ره) به عنوان پرچم دار دفاع مقدس و مجاهدت‌های آحاد مردم با شکست رو به رو شدند.

روحانیت یکی از اثرگذارترین اقشار در دفاع مقدس بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله گفت: یکی از اثرگذارترین اقشاری که در دفاع مقدس نقش برجسته ای ایفا کردند روحانیت بود که کار مهم هویت بخشی به دفاع مقدس را انجام دادند و با حضور معنادار خود در میادین جنگ تحمیلی منشأ خیرات و برکات فراوانی شدند. حضور فعال و اثرگذار روحانیت در عرصه‌های مختلف علمی و عملی در دفاع مقدس موجب هویت بخشی به دفاع مقدس ملت ایران در جنگ تحمیلی شد و روحانیت با نقش اثرگذار خود مسئله جنگ اسلام در برابر کفر و حق در برابر باطل را تبیین کردند و کار بسیار مؤثر آنها موجب مشارکت همه جانبه ملت ایران در دفاع مقدس و خلق حماسه‌های ماندگار شد.

عبدی افزود: عمده رزمندگان طلبه‌ای که در دفاع مقدس حضور داشتند علاوه بر انجام رسالت‌های تبلیغی در راستای تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی در امورات رزمی و دفاعی نیز پیشگام بودند و با یک دست قرآن و یک دست دیگر سلاح رسالت خود را ایفا می‌کردند. در بسیاری از گروهان‌ها، گردان‌ها و حتی لشگرها روحانیون به عنوان فرمانده هدایت رزمندگان را برعهده داشتند و این نشان دهنده نقش اثرگذار روحانیت در دفاع مقدس است که به برکت تفکر امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی رقم خورد.

۴۰۰۰ شهید جامعه روحانیت چراغ پرفروغ همه مستضعفان و ملت ایران هستند

وی تاکید کرد: جامعه روحانیت بیش از ۴ هزار شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که این شهدای عزیز همچون چراغی پرفروغ در مسیر همه مستضعفان و ملت ایران در طول تاریخ بوده‌اند و مانند الگوهای زنده می‌درخشند. حضور روحانیت در طول ۴۲ سال گذشته در جبهه‌های مختلف دفاع منشأ خیرات و برکات فراوانی برای نظام اسلامی بوده و روحانیت در عرصه‌های دینی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سازندگی همواره پیشگامی خود را از ابتدای انقلاب تا به امروز حفظ کرده و تا متصل شدن انقلاب اسلامی به انقلاب حضرت مهدی (عج) تلاش‌های مستمر خود را ادامه خواهد داد.

روحانیت همواره در هر شرایطی همراه و پای کار انقلاب و ملت ایران خواهد بود

در ادامه این مراسم مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان مرکزی گفت: جامعه روحانیت به عنوان پرچم داران انقلاب اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته همواره در عرصه‌های مختلف نقش اثرگذاری داشته و به مردم ثابت کرده است، روحانیت همواره در هر شرایطی همراه و پای کار انقلاب و ملت ایران خواهد بود.

حجت‌الاسلام مصطفی شریفی افزود: اولین جشنواره ملی پرچم داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت از ۹ دی شروع به کار کرد و آن همزمان با ایام سالروز شهادت آیت الله شهید فضل‌الله محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس به شکل ویدئو کنفرانسی با حضور مسئولین کشوری برگزار شد.

وی بیان کرد: بررسی نقش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، نقش مراجع تقلید، ائمه جمعه و جماعات و نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت از محورهای مهم جشنواره بود.

استان مرکزی حائز ۳ رتبه برتر در جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی شد

شریفی ادامه داد: تألیف و ترجمه کتاب، تحقیق و پژوهش، تولیدات چند رسانه‌ای، ساخت فیلم و فیلمنامه بخش‌های پنجگانه جشنواره بود و با این محورها و بخش‌ها به دنبال تبیین نقش اثرگذار جامعه روحانیت به عنوان پرچم داران انقلاب اسلامی در این جشنواره بودیم.

وی خاطرنشان کرد: از استان مرکزی بیش از ۱۵ اثر فاخر به دبیرخانه کشوری ارسال شد که سه اثر رتبه برتر کسب کردند. در حوزه تالیفات با کتاب «عبور از سیم خاردار» و دو فیلم با موضوع شهید والامقام مجتبی اکبر زاده توانست رتبه برتر را در کشور کسب کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار