کد خبر: ۶۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کرمانشاه- مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ویروس کرونا ابرقدرتی را از آمریکا به دلیل ناتوانی این کشور در مقابله با آن خواهد گرفت.

به گزارش آرانیوز:رضا معممی مقدم بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مبلغان جهادی استان کرمانشاه در عرصه سلامت و مقابله با ویروس کرونا که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: کرونا یک ابر چالش قرن ۲۱ است که الگوهای رفتاری، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی و اقتصادی دنیا را تحت شعاع قرار داده که با از بین رفتن این ویروس در آینده مشکلات و چالش‌های ناشی از آن نمایان‌تر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی تمامی دستگاه‌های کشور باید مبتنی بر شناخت و ارائه راهکارهای عملی برای مقابله به آسیب‌ها و تهدیدات ناشی از این ویروس طی دهه‌های آینده باشد، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون شاهد افزایش آمار خودکشی، مصرف مواد مخدر و الکل، افسردگی و استرس بوده‌ایم.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به عوارض قرنطینه خانگی خاطر نشان کرد: این قرنطینه خانگی منجر به افزایش خشونت در خانواده‌ها، طلاق، فرار از فرزندان، افزایش بزه کاری و در نهایت افزایش آمار زندانیان در سطح جامعه می‌شود.

معممی مقدم با بیان اینکه کرونا سبب کاهش آستانه تحمل و سطح تاب‌آوری افراد در جامعه شده است، گفت: باید برنامه تمامی دستگاه‌های ذیربط برای مقابله با اثرات این ویروس مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه شبکه تبلیغ باید پیام‌های اجتماعی برای افزایش تاب‌آوری در سطح جامعه و در بین مخاطبان فضای مجازی و فضای واقعی جامعه داشته باشد، ادامه داد: شبکه تبلیغ و روحانیت تنها می‌تواند بخشی از اثرات این بیماری را تسهیل و کاهش بدهد.

معممی مقدم به نقش تأثیرگذار بسیجیان و روحانیون در کمک رسانی به آسیب دیدگان جامعه به دلیل رخ دادن حوادث و بلایای طبیعی بیان کرد: ارتقا سرمایه‌های اجتماعی کشور با محوریت بسیج نسبت به ۳۰ سال گذشته با وجود خصومت‌های دشمنان اسلام رشد چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه طلبه موفق یک طلبه اجتماعی است، افزود: اجتماعی بودن یک طلبه سبب افزایش میزان ضریب نفوذ و گستره موفقیت او در جامعه می‌شود، این طلبه باید در حوزه‌های اقتصادی و کارآفرینی ایده و نظر داشته باشد و به اقتصاد مردم توجه کند.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بیماری کرونا تنها یک مسئله بهداشتی نیست، بلکه حوزه‌های دیگری از جمله اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

معممی مقدم با بیان اینکه ویروس کرونا ابرقدرتی را از غرب به شرق تغییر خواهد داد، گفت: این ویروس ابرقدرتی را از آمریکا می‌گیرد، چرا که این کشور بیشترین مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا را در جهان دارد و قادر به ساخت واکسن برای این بیماری نیست، بنابراین دیگر جایگاهی در بین کشورهای ابرقدرت جهان ندارد.

وی گفت: بر اساس آخرین گزارش، سازمان اوقاف و امور خیریه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا پایان بهمن ماه سال جاری چهار هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال در عرصه مقابله با این ویروس در بخش‌های خرید و تهیه تجهیزات و اقلام بهداشتی و بسته‌های معیشتی در کشور هزینه کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار