کد خبر: ۶۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
قزوین - اعضای هیأت داوران نخستین دوره نشان ملی دبیرسیاقی با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین منصوب شدند.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین محمد حسین اسماعیلی روز یکشنبه در احکام جداگانه ای، دکتر محمود مدبری کرمانی، دکتر ایرج مهرکی و دکتر عماد الدین شیخ الحکمایی را به عنوان هیأت داوران نخستین دوره این رویداد فرهنگی و ادبی منصوب کرد.

در متن حکم اعضای هیأت داوران نخستین دوره جایزه ملی دبیر سیاقی آمده است:

نظر به پیشنهاد هیأت علمی نشان و با توجه به سوابق و تجارب ارزنده شما در حوزه زبان و ادب فارسی و تصحیح متون فارسی، به موجب این ابلاغ به عنوان عضو هیئت داوران نخستین دوره نشان ملی دبیرسیاقی» منصوب می‌شوید، شایسته است در خصوص داوری آثار ارسالی این نشان اقدام لازم را معمول فرمائید.

نشان ملی دبیرسیاقی برای اولین بار و به میزبانی قزوین در راستای تجلیل از خدمات ارزنده فرهنگی و ادبی زنده‌یاد استاد دکتر سید محمد دبیر سیاقی و با هدف ارتقای زبان فارسی و تقدیر از پدید آورندگان آثار برجسته و بدیع علمی و پژوهشی در حوزه تصحیح متون کهن فارسی (نظم و نثر) در قالب‌های رساله دکتری و کتاب برگزار می‌شود.

سیدمحمّد دبیرسیاقی زادهٔ چهارم اسفند ۱۲۹۸ خورشیدی در قزوین پژوهشگر، نویسنده، شاعر، مدرس ادبیات فارسی و مصحح متون کهن پارسی و از شاگردان دهخدا بود.

دبیر سیاقی در سال‌های ۱۳۲۶ تا ۱۳۳۴ در گردآوری لغت‌نامه دهخدا با علی‌اکبر دهخدا همکاری داشت. تصحیح شاهنامه فردوسی، دیوان منوچهری و نزهه القلوب از دیگر فعالیت‌های ادبی دبیر سیاقی بوده است.

این نویسنده، شاعر و استاد برجسته ادبیات در سال ۹۷ در سن ۹۹ سالگی در زادگاه خود قزوین درگذشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار