کد خبر: ۶۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
زاهدان- معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امنیت انتخابات سال آینده در این استان با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی و مردمی تامین می شود.

به گزارش آرانیوز:به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد هادی مرعشی در نشست ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با نزدیک شدن به انتخابات سطح امنیت منطقه را تقویت خواهیم کرد و هرچه بیشتر به انتخابات نزدیک می‌شویم آمادگی بیشتری پیدا می‌کنیم.

وی افزود: چنانچه مصادیقی از دخالت در انتخابات رخ دهد در کمیسیون رسیدگی به تخلفات به طور جد پیگیری خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن تهیه بالگرد در این استان همچون سال‌های گذشته از تمام امکانات منطقه برای برگزاری انتخابات استفاده خواهیم کرد.

احراز هویت در انتخابات سال آینده الکترونیکی است

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: در انتخابات پیش رو احراز هویت به صورت الکترونیکی و با استفاده از پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور اجرا می‌شود.

رضا راحت دهمرده افزود: قبل از برگزاری انتخابات مشخصات هویتی افراد بالای ۱۸ سال از طریق سازمان ثبت احوال در اختیار ستاد انتخابات قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارائه شماره ملی در روز انتخابات الزامی است ۱۰۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال دارای شماره ملی هستند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افزون‌بر ۹۳ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال این استان به ادارات ثبت احوال مراجعه و درخواست کارت هوشمند ملی کرده‌اند که با توجه به نیاز بخشداران و فرمانداران ثبت احوال این آمادگی را دارد که نسبت به صدور کارت ملی در خارج از نوبت اقدام کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمامی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان اداره ثبت احوال وجود دارد چراکه ثبت احوال عضو هیأت اجرایی ثابت در انتخابات است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار