کد خبر: ۶۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
شاهرود- پیکر شهید محمود حاجی قاسمی از مقابل کانون بسیج و معراج الشهدای شاهرود تشییع و پس از مشایعت خودرویی با حضور مردم عاشق این شهرستان در بسطام به خاک سپرده شد.

به گزارش آرانیوز:آئین تشییع پیکر شهید محمود حاجی قاسمی از رزمنده‌های سال‌های فخر و افتخار دفاع مقدس، مدافع حرم و تفحص‌گر شهدا صبح دوشنبه با استقبال خودرویی مردم شهیدپرور شهرستان شاهرود از مقابل معراج الشهدای کانون بسیج این شهرستان به سمت خانه ابدی‌اش در بسطام برگزار شد.

حاجی قاسمی در هنگام جستجوی پیکر پاک شهدای گمنام در شرق عراق، و بر اثر حادثه انفجار مین شهد نوشین شهادت را نوشید و امروز پیکر پاکش با حضور مردم شاهرود و بسطام بدرقه و به خاک سپرده شد. مراسم تشییع ابتدا در شاهرود با حضور خودرویی مردم و سپس در گلزار شهدای بسطام، زادگاه این شهید گرانقدر، با حضور خانواده و یاران دیرینش برگزار شد.

شهید حاجی قاسمی افتخار آفرینی در کربلای پنج و مرصاد و مقابله با داعش و جانبازی حضرت زینب (س) را نیز در کارنامه پر افتخار خود داشت و حضور پر شور خودرویی مردم قدرشناس دیار یک هزار شهید انقلاب اسلامی، نشانگر این نقش آفرینی و اهمیت بود.

در مراسم تشییع پیکر این شهید دو پیام تسلیت و تعزیت نیز قرائت شد که نخستین آن‌ها پیام رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح بود. سرلشگر باقری در این پیام تاکید کرد: با درود و صلوات بر محمّد و آل محمّد و اهدا سلام و تحیات وافر الهی، بی شک شهدای به معراج رفته تفحص، ادامه دهندگان رسالت زینبی اند که در راه نورانی و پر خطر یافتن دردانه‌های ملت، قدم نهادند و با تلاش‌ها و ایثارگری‌های خویش در نهایت گمنامی، مجاهدانه عزیزترین سرمایه خود را در راه خدا و اهداف متعالی اسلام و نظام فدا نمودند.

در ادامه پیام سرلشگر باقری آمده است: فرمانده دلاور قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین در جبهه میانی، پاسدار سرافراز و مجاهد شهید علیرضا گل محمدی که در مأموریت مقدس جستجوی شهدا به افتخار جانبازی نائل شد و بارها تا مرز شهادت پیش رفت و فرمانده محور جست جو، بسیجی رشید و شجاع شهید محمود حاجی قاسمی که در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام مفتخر به عنوان جانبازی شد، از مصادیق عینی همین مجاهدان فی سبیل اللّه بودند که عمر با برکت و نورانی خویش را در راه خدمت به اسلام، انقلاب و خانواده معظم شهدا صرف کردند و عاقبت، پاداش تلاش‌های خستگی ناپذیر و مخلصانه خود را در عملیات تفحص شهدا گرفتند و عاشقانه به مقام عالی شهادت نائل آمدند.

پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان در پی شهادت سردار «گل‌محمدی» و «حاجی‌قاسمی» نیز در این مراسم قرائت شد، سرهنگ محمد حسن سلامی در این پیام نوشت: شهادت فرمانده دلاور قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین در جبهه میانی، پاسدار سرافراز شهید «علیرضا گل محمدی» و بسیجی رشید و شجاع شهید «محمود حاجی قاسمی» همزمان با شب لیله الرغائب در جریان عملیات، که پس از چهار دهه مجاهدت و رزمندگی از پای ننشستند و در نهایت به یاران شهیدشان پیوستند را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

در این پیام آمده است: اینجانب با تسلیت شهادت این مدافعان امنیت پایدار، به محضر خانواده‌های معزز شهدا و هم رزمان ایشان قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودین، به ویژه مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان شاهرود به ویژه شهر بسطام و شهر میانه آذربایجان شرقی، برای این شهیدان عزیز از درگاه خداوند متعال علو درجات و محشور با سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و صبر و اجر جزیل برای خانواده معظم شأن مسئلت دارم.

پس از قرائت این پیام‌ها پیکر پاک شهید حاجی قاسمی به خاک سپرده شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار